Home Ηλεκτρισμός Πόσοι καταναλωτές άλλαξαν πάροχο ρεύματος το 2017;
Πόσοι καταναλωτές άλλαξαν πάροχο ρεύματος το 2017;

Πόσοι καταναλωτές άλλαξαν πάροχο ρεύματος το 2017;

0
0

Πάνω από 186.000 είναι οι καταναλωτές που άλλαξαν προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος την περσινή χρονιά.

Σύμφωνα τον κ. Βασίλη Ζούβια, ειδικό επιστήμονα της Αρχής και προϊστάμενος του Τμήματος Εποπτείας και Παρακολούθησης Ενεργειακών Αγορών Χονδρικής, στις 11.09.2018 σε εσπερίδα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), στο πλαίσιο της 83ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, είναι πολλοί οι καταναλωτές που άλλαξαν προμηθευτή ρεύματος. Ειδικότερα, μέσα στο 2017 , 186.446 καταναλωτές εκ των οποίων 135.536 ήταν οικιακοί και οι υπόλοιποι πελάτες της μέσης τάσης, άλλαξαν πάροχο. Ο κ. Ζούβιας παρουσιάζοντας την εξέλιξη του μηχανισμού δημοπρασιών προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας με φυσική παράδοση (ΝΟΜΕ), σημείωσε πως το ποσοστό των καταναλωτών που άλλαξε πάροχο αντιπροσωπεύει το 2,81% της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Η ΔΕΗ το 2017 συνέχισε να κατέχει την πιο ισχυρή θέση, καθώς αντιπροσώπευε το 83,66% της συνολικής αγοράς ηλεκτρικού,  με τους πελάτες της να καταναλώνουν 38.579.146 μεγαβατώρες. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, το ποσοστό αυτό έπεσε στο 80,42% μέσα στον Ιούνιο του 2017.

Η ταξινόμηση των εταιρειών σύμφωνα γίνεται με την Protergia να έρχεται δεύετρημε μερίδιο 4,06% και στη συνέχεια, ακολουθεί η «Ήρων» με 4,03%. Έπονται οι Elpedison με 3,82%, η Watt&Volt με 1,30%, η NRG με 1,04%, η Volterra με 0,88%, η Green με 0,56%, ο ΟΤΕ με 0,24%, τα ΕΛΤΑ με 0,12%, η ΚΕΝ με 0,09% και η Volton με 0,03%.

Όπως επεσήμανε ο κ. Ζούβιας σχετικά με τους μετρητές, από τους  6.631.033 στη ΔΕΗ ανήκε στα τέλη του 2017 το 95,30%, ενώ μόλις το 4,70% στους ιδιώτες προμηθευτές (1,23% ηProtergia, 1,15% η Εlpedison, 0,77% η «Ήρων», 0,70% η Watt&Volt κλπ.).

Τα στοιχεία που παραδίδει η ΡΑΕ μαρτυρούν πως η απελευθέρωση της αγοράς ρεύματος κάθε άλλο παρά ταχεία μπορεί να χαρακτηριστεί και αυτό οφείλεται και αυτό οφείλεται σε πολλούς λόγους, όπως για παράδειγμα στις ανεξέλεγκτες εξαγωγές του ρεύματος, που οι εταιρείες αγοράζουν μέσω των ΝΟΜΕ,  αντί να το διαθέσουν στην εγχώρια αγορά.  Όπως ανέφερε ο κ. Ζούβιας, οι συναλλαγές στην δευτερογενή αγορά αυξήθηκαν, εκ των οποίων αυτή που ξεχωρίζει είναι η δημοπρασία ΝΟΜΕ του περασμένου Απριλίου όπου το 33% της ετήσιας ποσότητας μεταβιβάστηκε σε traders. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Αρχή έχει διενεργήσει ακροάσεις και οι αποφάσεις θα παρθούν σύντομα.

Τόνισε ωστόσο, ότι  από την διετή ισχύ του μηχανισμού πώλησης προθεσμιακών προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας μέσω δημοπρασιών, ο αντίκτυπος από την εισαγωγή του συγκεκριμένου ρυθμιστικού μέτρου στην αγορά είναι σημαντικός, γιατί ενισχύει την ανταγωνιστικότητα και προστατεύει την Οριακή Τιμή Συστήματος από αυξομειώσεις, δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους εναλλακτικούς προμηθευτές να αναπτύξουν στρατηγικές για την ισχυρότερη συμμετοχή τους στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας.

Το Target Model στην Ελλάδα

Η ειδική επιστήμονας της Αρχής και προϊσταμένη της Διεύθυνσης Αγορών και Ανταγωνισμού κα Αγγελική Μουρτζίκου, αναφέρθηκε στην εφαρμογή του Μοντέλου Στόχου (Target Model) στην Ελλάδα. Η διασύνδεση της χώρας μας με την Ιταλία, την Τουρκία και τα Βαλκάνια και η σύζευξη των αγορών, που αποτελεί κατεύθυνση και υποχρέωση της Ευρωπαϊκής Πολιτικής, τονίστηκαν ιδιαιτέρως. Η Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να πραγματοποιήσει την σύζευξη της αγοράς της με αυτήν της Ιταλίας και της Βουλγαρίας, σύφωνα με το πλάνο της εφαρμογής του Target Model.