1. Home
  2. Νέα
  3. Μ. Καλλέργη: «Η Opel πίστεψε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση»
Μ. Καλλέργη: «Η Opel πίστεψε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση»

Μ. Καλλέργη: «Η Opel πίστεψε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση»

0

Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε η υπεύθυνη επικοινωνίας της Opel Hellas, Μαρία Καλλέργη, μας μίλησε για την πορεία της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, τον κολοσσό Stellantis και το μέλλον της εταιρείας που εκτός από ηλεκτρικά θα περιλαμβάνει και κυψέλες υδρογόνου.

Συνέντευξη: Τρύφωνας Αλεξόπουλος

– Ενθαρρυντικά φαίνονται τα νούμερα και η αύξηση των ταξινομήσεων ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Πώς έχουν ανταποκριθεί οι πελάτες της Opel στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας (2020-2021); Θεωρείτε ότι θα χρειαστούν επιπλέον κίνητρα αγοράς;

Θεωρώ ότι χρειάζεται υπομονή και επιμονή από την πλευρά των εταιρειών. Οφείλουμε να εξηγήσουμε στους πελάτες γιατί δημιουργήσαμε την ηλεκτροκίνηση. Ποια είναι τα άμεσα και ποια τα έμμεσα οφέλη. Αμεσο όφελος είναι η οικονομία στο κόστος χρήσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου, καθώς δεν έχει τέλη κυκλοφορίας, το κόστος συντήρησης είναι μικρότερο εφόσον δεν υπάρχουν τριβές, όπως στους θερμικούς κινητήρες, και φυσικά η τιμή της kWh είναι σημαντικά χαμηλότερη από το κόστος καυσίμου. Αντίστοιχα τα έμμεσα οφέλη συνίστανται στο ότι μπορούμε να ζούμε σε πιο ανθρώπινες πόλεις. Χωρίς καυσαέρια και χωρίς θόρυβο από τα μηχανοκίνητα οχήματα. Πρέπει, όμως, να δώσουμε την ευκαιρία στους πελάτες να τα γνωρίσουν και να τα οδηγήσουν. Εννοείται, βέβαια, ότι κάθε περαιτέρω κίνητρο που θα μειώσει τη διαφορά στο κόστος κτίσης ενός ηλεκτρικού έναντι ενός συμβατικού οχήματος είναι ευπρόσδεκτη.

– Η συγχώνευση του PSA Group με την FCA και η δημιουργία του υπερομίλου Stellantis δημιουργεί νέα δεδομένα στην αγορά. Πού βρίσκονται κατά τη γνώμη σας οι συνέργειες και τα πλεονεκτήματα αυτού του εγχειρήματος;

Οπως πολύ καλά γνωρίζετε το μέγεθος μίας εταιρείας της δίνει διαπραγματευτική δύναμη. Και αυτό συμβαίνει σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Από την αγορά πρώτων υλών μέχρι το κόστος μεταφοράς του τελικού προϊόντος στο καταναλωτή. Οταν αναφερόμαστε στη συγχώνευση δύο ομίλων, όπως είναι η PSA και η FCA, καταλαβαίνετε ότι το όφελος πολλαπλασιάζεται. Ταυτόχρονα, το R&D (Τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης) γίνεται ισχυρότερο χωρίς να γίνεται απαραίτητα ακριβότερο. Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία αυτών των κολοσσών δεν μπορεί παρά να προκύψει κάτι καλό. Αλλο πλεονέκτημα είναι η ευκολότερη πρόσβαση κάποιων μαρκών σε αγορές που μέχρι πρότινος δεν δραστηριοποιούνταν, κάνοντας χρήση των δικτύων αδελφών – πλέον – μαρκών.

– Η Opel ήταν μια από τις εταιρείες που πίστεψε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Είναι το μέλλον της αμιγώς ηλεκτρικό;

Η ηλεκτροκίνηση ήρθε για να μείνει, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα εκτοπίσει τους θερμικούς κινητήρες εν μία νυκτί, οι οποίοι σημειωτέον γίνονται καθαρότεροι και αποδοτικότεροι. Η Opel, όντως, πίστεψε νωρίς στην ηλεκτροκίνηση και το Opel Ampera που εμφανίστηκε το 2011 είναι ένα δείγμα της δουλειάς που είχε ήδη γίνει για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης. Αλλά δεν σταματάμε εδώ. Σύντομα θα δείτε το επόμενο βήμα από την Opel με τις κυψέλες υδρογόνου. Η διερεύνηση των εναλλακτικών πηγών ενέργειας απασχολούσε πάντα την αυτοκινητοβιομηχανία και δεν θα σταματήσει ποτέ να εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση.

– Το Corsa είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της εταιρείας. Ποιοι είναι οι λόγοι που έκανε την αρχή;

Η Opel πρεσβεύει ότι τα αυτοκίνητά της είναι γερμανικά, προσιτά και συναρπαστικά. Το «Προσιτά» δεν σχετίζεται με την τιμή, αλλά με την πεποίθηση της εταιρείας ότι όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες. Ετσι, έχει εισαγάγει το σύστημα Intellilux Led Martix στο Corsa, τη λειτουργία μασάζ στα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού και φυσικά την ηλεκτροκίνηση. Το Corsa είναι για πολλούς το πρώτο τους αυτοκίνητο και «ναι» μπορεί να είναι ηλεκτρικό. Τα στατιστικά στοιχεία που έχει η Opel στη διάθεσή της λένε ότι στις μεγαλουπόλεις η πλειοψηφία των πολιτών διανύει περίπου 50 χλμ. ημερησίως. Με 337 χλμ. αυτονομία το Corsa απαιτεί κατά μέσο όρο μία φόρτιση την εβδομάδα. Η μέση κατανάλωση του Corsa ανέρχεται σε 16kWh ανά 100km. Με το μέσο κόστος ανά κιλοβατώρα τα 0,6 ευρώ, η μπαταρία των 50kWh φορτίζει πλήρως μόνο με 3,6 ευρώ. Σκεφτείτε τώρα ένα μεγάλο SUV και την ενέργεια που χρειάζεται για να κινηθεί. Απαιτείται μεγαλύτερη μπαταρία ή συχνότερες φορτίσεις, παράγοντες που ανεβάζουν το κόστος. Γι’ αυτό σε αυτή την κατηγορία, η Opel διαθέτει το υβριδικό Plug-in Grandland X. Η επιλογή της Opel να διαθέσει ένα αυτοκίνητο μικρής κατηγορίας ως αμιγώς ηλεκτρικό συνάδει με τη φιλοσοφία της μάρκας.

– Η Vauxhall (βρετανική αδερφή μάρκα της Opel) ανακοίνωσε πρόσφατα μια μεγάλη συνεργασία για ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα. Η κίνηση αυτή συμβάλλει στη προστασία του αστικού περιβάλλοντος. Θα γίνει κάποια αντίστοιχη κίνηση και στην Ελλάδα;

Θα χαρούμε ιδιαίτερα να δούμε αντίστοιχες πρωτοβουλίες στην Ελλάδα, τόσο από τον ιδιωτικό, όσο και από τον δημόσιο τομέα. Τα μεγέθη, βεβαίως, δεν μπορούν να είναι τα ίδια, αλλά αναλογιστείτε όλους τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας να επενδύουν μαζικά σε ηλεκτροκίνητα οχήματα για τις ανάγκες τους, τόσο επαγγελματικά, όσο και επιβατικά. Η Opel έχει ήδη παρουσιάσει 2 ηλεκτροκίνητα επαγγελματικά οχήματα. Το μικρό Van Combo-e και το μεσαίο Vivaro-e. Πριν το τέλος του έτους, η γκάμα θα εξηλεκτρισθεί πλήρως με τη διάθεση και του ηλεκτροκίνητου Movano. Ως εταιρεία είμαστε έτοιμοι να καλύψουμε οποιοδήποτε παρόμοιο αίτημα προκύψει.

Από αριστερά: Η υπεύθυνη επικοινωνίας της Opel Hellas, Μαρία Καλλέργη, με τον δημοσιογράφο Τρύφωνα Αλεξόπουλο

– Πόσα ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα είναι διαθέσιμα στην γκάμα της Opel για την ελληνική αγορά;

Πέρα από τα 3 επαγγελματικά που προανέφερα, διαθέτουμε εκτός από το Corsa-e, το Zafira-e Life (μέχρι 7 θέσεις), το Combo-e Life (μέχρι 7 θέσεις) και φυσικά το νέο Mokka που θα είναι διαθέσιμο από τον άλλο μήνα, ως αμιγώς ηλεκτρικά. Το Grandland X Plug-in Hybrid είναι προς το παρόν το μοναδικό υβριδικό. Στο τέλος του έτους, θα έχουμε 9 αμιγώς ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα. Η Opel έχει δεσμευθεί να εξηλεκτρίσει όλη την γκάμα της μέχρι το 2024 και παρά τις δυσκολίες λόγω της πανδημίας παραμένουμε συνεπείς στο πρόγραμμά μας.

– Ενα μεγάλο πρόβλημα στον ελλαδικό χώρο είναι η έλλειψη υποδομών φόρτισης. Ποια είναι η άποψή σας για αυτό;

Οταν μίλησα για υπομονή και επιμονή στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης αναφερόμουν και στις υποδομές. Η ιδιωτική πρωτοβουλία έχει κάνει άλματα, εγκαθιστώντας σε χώρους στάθμευσης σε ΚΤΕΟ, πρατήρια καυσίμων κ.λπ. Η αυτοκινητοβιομηχανία συνεισφέρει με την τοποθέτηση φορτιστών στα συνεργεία, αλλά και στις εκθέσεις της. Το κράτος έχει ανακοινώσει την εγκατάσταση σημαντικού αριθμού φορτιστών στις οδικές αρτηρίες και έχει ζητήσει από τους δήμους την τοποθέτηση φορτιστών σε δημοτικούς χώρους στάθμευσης. Η μεγαλύτερη, όμως, πρόκληση εδώ είναι η χαρτογράφηση των φορτιστών αυτών μέσα από μία εφαρμογή για τον εύκολο εντοπισμό τους και τη διευθέτηση της ηλεκτρονικής πληρωμής.