1. Home
  2. Μεταφορές
  3. Στους δρόμους της Αθήνας τα πρώτα λεωφορεία με leasing
Στους δρόμους της Αθήνας τα πρώτα λεωφορεία με leasing

Στους δρόμους της Αθήνας τα πρώτα λεωφορεία με leasing

0

Στο αμαξοστάσιο των Οδικών Συγκοινωνιών στην Πέτρου Ράλλη βρέθηκε νωρίτερα το πρωί ο πρωθυπουργός, καθώς στους δρόμους της Αθήνας βγαίνουν από σήμερα τα πρώτα λεωφορεία μέσω leasing ενισχύοντας δρομολόγια σε επιβαρυμένες γραμμές. 

Πρόκειται για τα πρώτα 40 λεωφορεία από τα 300 μέσω leasing, τα οποία και θα καλύψουν 14 περιοχές, ενώ το επόμενο διάστημα σταδιακά θα προστεθούν και τα υπόλοιπα νέα οχήματα. Πρακτικά σημαίνει έως και 30 επιπλέον δρομολόγια την ημέρα σε καθεμία από τις γραμμές αυτές.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προανήγγειλε την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων, φιλικών προς το περιβάλλον» σημειώνοντας ότι «το μέλλον μας οδηγεί και με σύγχρονες τεχνολογίες. Σύντομα θα μπει στη ζωή μας και στις συγκοινωνίες και η ηλεκτροκίνηση, με λεωφορεία που θα είναι τελείως φιλικά προς το περιβάλλον και φυσικά πολύ πιο άνετα για τους επιβάτες και πολύ πιο άνετα για τους ίδιους τους οδηγούς».

«Εμείς από την πρώτη φορά είπαμε ότι θέλουμε να στηρίξουμε τα ΜΜΜ, πρωτίστως στα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αποτελούσε μια δέσμευσή μας πριν χτυπήσει ο κορωνοϊός. Η ανάγκη αυτή έγινε ακόμη πιο επιτακτική λόγω του κορωνοϊού. Και με γρήγορα βήματα υλοποιούμε τη δέσμευσή μας, σε πρώτη φάση τα 300 λεωφορεία, τα οποία θα έρθουν με lesasing, προσθέτω σε αυτά την υποστήριξη του μεταφορικού έργου μέσω των ΚΤΕΛ. Και σήμερα βλέπουμε τα πρώτα λεωφορεία τα οποία θα βγουν στους δρόμους της Αθήνας, στις πιο επιβαρυμένες γραμμές, προκειμένου να μειώσουμε το συνωστισμό εκεί που παρατηρείται, διότι είναι σημαντικό να πουμε ότι δεν παρατηρείται παντού συνωστισμός, εσείς το ξέρετε καλύτερα. Υπάρχει συνωστισμός σε κάποιες γραμμές, οι οποίες πρέπει να υποστηριχθούν και βέβαια προχωράει και ο μεγάλος διαγωνισμός με ένα μίγμα λεωφορείων σύγχρονης τεχνολογίας, ο οποίος θα χρηματοδοτηθεί και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Έχει σημασία να λέμε ότι δεν είναι το Ταμείο Ανάκαμψης δεν είναι κάποια χρήματα που δεν αφορούν τους πολίτες, τελικά μετατρέπονται σε υποδομές και σε επενδύσεις, τις οποίες θα αξιοποιήσουν οι πολίτες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός.

Αναφερόμενος στον προηγούμενο διαγωνισμό της κυβέρνησης, σημείωσε ότι είχε κριθεί παράνομος, για αυτό και δεν είχε προχωρήσει ποτέ χαρακτηρίζοντας ενδιάμεση λύση το lesasing. «Και να τονίσω τέλος ότι είναι πάρα πολύ σημαντικό το γεγονός ότι έχουμε κάνει προσλήψεις. Πράγμα το οποίο είπατε και εσείς, ουσιαστικά προσλήψεις έγιναν πριν από 12 -13 χρόνια, όπως δεσμευθήκαμε προχώρησε γρήγορα ο διαγωνισμός, 367 οδηγοί. Δεν φτάνουν. Ναι το ξέρουμε. Είναι μια πρώτη σημαντική ανάσα και με  την ευκαιρία αυτή θέλω να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους και όλο το προσωπικό. Δεν είναι απλή υπόθεση να βγαίνουν τόσα λεωφορεία κάθε ημέρα στους δρόμους της Αθήνας και ξέρω ότι και εσείς είστε εκτεθειμένοι κάθε ημέρα στην πρώτη γραμμή και στη μάχη κατά του κορωνοϊού. Είναι κάτι το οποίο εκτιμούμε ιδιαίτερα αλλά κυρίως νομίζω το εκτιμά το επιβατηγό κοινό της πόλης, το οποίο στηρίζει τις αστικές συγκοινωνίες όπως εξακολουθούμε να τις στηρίζουμε και εμείς. Να ευχηθώ καλή αρχή στα νέα δρομολόγια», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ΑΕ, Στέφανος Αγιάσογλου, ανέφερε το ΑΠΕ ΜΠΕ ότι «είναι ένα ακόμη βήμα, ενός συνολικού σχεδίου του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών».

Και πρόσθεσε:

“Μετά την ανάταξη των υπαρχόντων οχημάτων με επισκευές και συντήρηση και την πρόσληψη των νέων οδηγών, η ένταξη στον στόλο των οχημάτων της ΟΣΥ ΑΕ των 300 λεωφορείων με leasing, η οποία θα ολοκληρωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα, θα πυκνώσει ακόμη περισσότερο τη συχνότητα των δρομολογίων προς όφελος του επιβατικού κοινού. Με γνώμονα πάντα τον πολίτη η Διοίκηση της Εταιρείας προχωρά στην υλοποίηση και επίτευξη του βασικού στόχου, που είναι ο πλήρης εκσυγχρονισμός των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών”.

Πάντως σύμφωνα με τεχνικούς της ΟΣΥ μέχρι αργά το βράδυ γινόταν αυστηροί τεχνικοί έλεγχοι έτσι ώστε να ελεγχθεί η ασφάλεια και η προσβασιμότητα των λεωφορείων ώστε να είναι από σήμερα στη διάθεση του επιβατικού κοινού τα πρώτα 40 λεωφορεία. Στα λεωφορεία ήδη έχουν τοποθετηθεί το σύστημα τηλεματικής αλλά και το ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Οι 14 γραμμές που θα “υποδεχθούν” τα πρώτα νέα λεωφορεία μέσω leazing είναι:

051 «ΣΤ. ΥΠΕΡ. ΛΕΩΦ. ΚΗΦΙΣΟΥ – ΟΜΟΝΟΙΑ (μέσω ΑΚΑΔ. ΠΛΑΤ.),

224 ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ – ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΠΟΛΥΓΩΝΟ),

813 (ΑΒΕΡΩΦ -ΠΡΟΥΣΣΗΣ),

211(ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ-ΑΚΑΔΗΜΙΑ),

550 (ΚΗΦΙΣΙΑ -Π. ΦΑΛΗΡΟ),

040 (ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΠΕΙΡΑΙΑΣ),

049 (ΠΕΙΡΑΙΑΣ -ΟΜΟΝΟΙΑ),

Α7(ΣΤΟΥΡΝΑΡΗ -ΚΗΦΙΣΙΑ),

Β2 (ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ – ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ),

Α3 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ -ΓΛΥΦΑΔΑ),

Α5 (ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ -ΑΝΘΟΥΣΑ),

και τρεις διπλές που εξυπηρετούν τις ίδιες περιοχές:

622 (ΓΟΥΔΗ-ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ) -815 (ΓΟΥΔΗ -ΤΑΥΡΟΣ),

136 (ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ)- 137(ΑΝΩ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) και

106 (ΑΓ. ΒΑΡΒΑΡΑ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ) -126 (ΠΑΛ. ΦΑΛΗΡΟ -ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ).

Υπενθυμίζεται πως η μίσθωση ανατέθηκε στις εταιρείες «MED BUS AND TRUCK CENTER ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΚΑΙ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΥ ΑΕ», «ΑΔΕΛΦΟΙ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ & ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και «ΕΘΝΙΚΗ  LEASING AE» και αφορά 90 αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) ντιζελοκίνητα λεωφορεία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ