1. Home
  2. Ηλεκτροκίνηση
  3. Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ξεπέρασαν τις πωλήσεις οχημάτων ντίζελ
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ξεπέρασαν τις πωλήσεις οχημάτων ντίζελ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ξεπέρασαν τις πωλήσεις οχημάτων ντίζελ

0

Για πρώτη φορά στην ιστορία, το Δεκέμβριο του 2021, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν αυτές των μοντέλων ντίζελ.

Πρόκειται για μια ανατροπή στον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτου που δείχνει πως η μετάβαση προς την νέα πράσινη εποχή της ηλεκτροκίνησης έχει ξεκινήσει για τα καλά και οι καταναλωτές «χτυπάνε» το καμπανάκι στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με συγκεντρωτική μελέτη που διαμόρφωσαν οι «Financial Times» σε συνεργασία με τον ανεξάρτητο αναλυτή αυτοκινήτου, Ματίας Σμιτ, πάνω από το 1/5  των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν σε 18 ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων και η Βρετανία, επρόκειτο για ηλεκτρικά οχήματα. Τον ίδιο μήνα, στις ίδιες αγορές, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με μηχανές ντίζελ κινήθηκαν κάτω από το 19% των συνολικών πωλήσεων.

Σημαντικό ρόλο προς αυτήν την αλλαγή φαίνεται να έπαιξαν οι γενναιόδωρες επιδοτήσεις και τα κίνητρα (όπως και τα αντικίνητρα για τα ρυπογόνα οχήματα) που προσφέρουν πολλές κυβερνήσεις, όπως στη Γερμανία, προκειμένου να πείσουν τους καταναλωτές να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση. Βέβαια, καθοριστική ήταν και η σκλήρυνση της νομοθεσίας που ισχύει από το 2020, επιβάλλοντας στους Ευρωπαίους παραγωγούς να πουλούν περισσότερα οχήματα χαμηλών ρύπων και να κρατούν χαμηλά το αποτύπωμα ρύπων τους για να αποφύγουν τυχόν πρόστιμα από τις Βρυξέλλες.

Μόνο, λοιπόν, το Δεκέμβριο που μας πέρασε οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη δυτική Ευρώπη διαμορφώθηκαν στα 176.000 «σπάζοντας» ρεκόρ για τον κλάδο, με αύξηση άνω του 6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκριτικά, τον ίδιο μήνα οι πωλήσεις ντιζελοκίνητων κινήθηκαν κάτω από τις 160.000.

Οι πωλήσεις οχημάτων ντίζελ βρίσκονται σε συνεχή πίεση τα τελευταία χρόνια, κυρίως μετά τη δημοσιοποίηση του μέγα σκανδάλου της Volkswagen με το «πειραγμένο» λογισμικό για την καταγραφή χαμηλότερων ρύπων. Την εποχή που ξέσπασε το Dieselgate, το Σεπτέμβριο του 2015, τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα αναλογούσαν σε πάνω από τις μισές από τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων, στις εν λόγω 18 ευρωπαϊκές αγορές της τωρινής έρευνας.