1. Home
  2. Νέα
  3. Αγωγός IGB: Έτοιμος για εμπορική λειτουργία
Αγωγός IGB: Έτοιμος για εμπορική λειτουργία

Αγωγός IGB: Έτοιμος για εμπορική λειτουργία

0

Ως ανεξάρτητος διαχειριστής δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου πιστοποιήθηκε η ICGB AD, εταιρεία που διαχειρίζεται τον IGB.

Ύστερα από την πιστοποίηση αυτή αλλά και λόγω της έναρξης της εμπορικής λειτουργίας του διασυνδετηρίου αγωγού Ελλάδος-Βουλγαρίας, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 8 Ιουλίου, στην Κομοτηνή, πανηγυρική εκδήλωση, στην οποία αναμένεται να παραβρεθούν οι πρωθυπουργοί των δύο χωρών, Κυριάκος Μητσοτάκης και Κιρίλ Πέτκοφ.

Ειδικότερα, η κοινή απόφαση των δύο Ρυθμιστικών Αρχών, της ΡΑΕ και της βουλγαρικής EWRC (Energy and Water Regulatory Commission) για την πιστοποίηση της ICGB εκδόθηκε την 1η Ιουλίου, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι δύο Ρυθμιστές, έχοντας συμφωνήσει το σχετικό προσχέδιο, το απέστειλαν στην Κομισιόν, προκειμένου να ελεγχθεί κατά πόσο είναι σύννομο με το κοινοτικό δίκαιο. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η Επιτροπή ανταποκρίθηκε πολύ νωρίτερα της συνήθους γραφειοκρατίας των Βρυξελλών.

Έγινε, λοιπόν, ένα ακόμη βήμα που φέρνει πιο κοντά την εμπορική λειτουργία του IGB, έργο υψίστης σημασίας όχι μόνο για την Ελλάδα και τη Βουλγαρία, αλλά και για ολόκληρη την περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ο αγωγός IGB αναμένεται να συμβάλει αποφασιστικά στην ενοποίηση των αγορών φυσικού αερίου της ευρύτερης γειτονιάς μας, λειτουργώντας μάλιστα ως συνδετικός κρίκος των διασυνδέσεων της Βουλγαρίας με τη Ρουμανία και της Ρουμανίας με την Ουγγαρία.

Ωστόσο, να επισημάνουμε πως πριν από την εμπορική λειτουργία του IGB θα πρέπει να ολοκληρωθούν μία σειρά διοικητικών πράξεων, όπως, η έκδοση άδειας λειτουργίας του αγωγού και η εφαρμογή όσων επιτάσσονται στο κείμενο της πιστοποίησης από τους δύο Ρυθμιστές. Οι διαρθρωτικές αυτές αλλαγές θα πρέπει να ολοκληρωθούν εντός ενός μηνός από τη λήψη της απόφασης πιστοποίησης.

Ο αγωγός συνδέεται με το ελληνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου στην Κομοτηνή και με το βουλγαρικό αντίστοιχο σύστημα στη Στάρα Ζαγόρα. Έχει μήκος 182 χλμ., με προβλεπόμενη δυναμικότητα έως 3 bcm ανά έτος, με κατεύθυνση από την Ελλάδα προς τη Βουλγαρία και έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορέσει να αυξήσει τη δυναμικότητά του στα 5 bcm και με ανάστροφη ροή (από τη Βουλγαρία προς την Ελλάδα), αλλά με πρόσθετη εγκατάσταση Σταθμού Συμπίεσης.