1. Home
  2. Καταναλωτής
  3. Νέες αλλαγές στους λογαριασμούς ρεύματος ζητά η ΡΑΕ
Νέες αλλαγές στους λογαριασμούς ρεύματος ζητά η ΡΑΕ

Νέες αλλαγές στους λογαριασμούς ρεύματος ζητά η ΡΑΕ

0

Με μία ακόμη παρέμβαση η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας προσπαθεί να συμμαζέψει τις παραφωνίες της αγοράς σχετικά με τον τρόπο παρουσίασης των τιμών της κιλοβατώρας μετά και την κρατική επιδότηση αλλά και τις εμπορικές εκπτώσεις στους λογαριασμούς.

Πιο συγκεκριμένα αργά το βράδυ του περασμένου Σαββάτου 6 Αυγούστου η ΡΑΕ εξέδωσε κατευθυντήριες οδηγίες (προαιρετική εφαρμογή) συνιστώντας στους παρόχους ρεύματος να υιοθετήσουν συγκεκριμένο υπόδειγμα για την αποτύπωση των ανταγωνιστικών χρεώσεων, των πάγιων χρεώσεων, τις εμπορικές εκπτώσεις, την επιδότηση μέσω του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης και την τελική χρέωση των πελατών τους. Η ενιαία μορφή ζητείται να εφαρμοστεί τόσο στους λογαριασμούς όσο και στις διαφημιστικές καταχωρήσεις και αναφορές.

Διαφορετικοί τρόποι

Η ΡΑΕ αιτιολογεί αυτήν την πρωτοβουλία της ως εξής: «Όπως παρατηρήθηκε, οι προμηθευτές έχουν υιοθετήσει διαφορετικούς τρόπους αποτύπωσης της απαραίτητης ενημέρωσης για τον τρόπο που προέκυψε η τελική τιμή».

Σύμφωνα με την Αρχή οι επιπτώσεις είναι οι ακόλουθες: «Η διαπιστούμενη ποικιλομορφία και ετερογένεια δυσχεραίνει σε μεγάλο βαθμό την ορθή, περιεκτική και πλήρη πληροφόρηση, καθώς και τη συγκρισιμότητα των προϊόντων προμήθειας»

Έτσι ζητά την εναρμόνιση των καταχωρήσεων: «Ως εκ τούτου, η ΡΑΕ, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη ότι ο τρόπος παρουσίασης της «τελικής τιμής καταναλωτή», καθώς και της επιδότησης μέσω του ΤΕΜ, επιδρά καθοριστικά στη διαμόρφωση της βούλησης του καταναλωτή για τη σύναψη σύμβασης προμήθειας και, υπό αυτήν την έννοια, συνιστά στοιχείο που δύναται να αναχθεί σε ανταγωνιστικό μειονέκτημα ή πλεονέκτημα για κάθε Προμηθευτή, έκρινε σκόπιμη και αναγκαία την εναρμόνιση των σχετικών καταχωρίσεων».

Οι συστάσεις

Ο Ρυθμιστής συστήνει στους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας να υιοθετήσουν συγκεκριμένη μορφή απεικόνισης της αρχικής – βασικής χρέωσης προμήθειας, της αποτύπωσης της κρατικής επιδότησης και της προκύπτουσας τελικής τιμής καταναλωτή.

Η Αρχή προτείνει την υιοθέτηση του «μορφότυπου» σε κάθε δημοσιευμένο τιμοκατάλογο, ενημερωτική επικοινωνία, εμπορική – διαφημιστική καταχώριση, καθώς και στους λογαριασμούς κατανάλωσης. Επισημαίνεται ότι το σύνολο των αναγραφόμενων στοιχείων οφείλει να έχει το ίδιο μέγεθος γραμματοσειράς, χρώματος και φόντου, καθώς και να τίθεται στο ίδιο οπτικό επίπεδο.

Η δεύτερη ευκαιρία

Εξάλλου, αύριο Τρίτη 9 Αυγούστου λήγει και η δεύτερη προθεσμία που είχε θέσει η ΡΑΕ σε τρεις παρόχους για τη συμμόρφωση τους στις υποδείξεις που είχε κάνει για τις διαφημίσεις των χρεώσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι προμηθευτές, λένε οι πληροφορίες, έχουν προχωρήσει στις αναγκαίες προσαρμογές των μηνυμάτων τους. Οι συγκεκριμένοι παίκτες παρουσίαζαν την κρατική επιδότηση ως εμπορική έκπτωση με αποτέλεσμα ο κίνδυνος παραπλάνησης των καταναλωτών.