Το διάστημα των προηγούμενων τεσσάρων εβδομάδων η ροή μειώθηκε σε λιγότερο από το ένα πέμπτο αυτού του όγκου, και αναμένεται να πέσει κοντά στο μηδέν μόλις αρχίσουν να φαίνονται οι επιπτώσεις των κυρώσεων.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, μέχρι στιγμής η Μόσχα στρέφει τις πετρελαϊκές της εξαγωγές προ την Ασία, με έναν στολίσκο δεξαμενόπλοιων να ταξιδεύουν μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και παραδίδουν φορτία στην Ινδία και την Κίνα.

Την τελευταία εβδομάδα πριν από την έναρξη ισχύος της απαγόρευσης της ΕΕ, οι συνολικοί όγκοι που αποστέλλονται από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 94.000 βαρέλια την ημέρα σε 2,99 εκατομμύρια βαρέλια τις επτά ημέρες έως τις 2 Δεκεμβρίου, ενώ ο λιγότερο ασταθής μέσος όρος τεσσάρων εβδομάδων συνέχισε να μειώνεται.

Ο όγκος του αργού πετρελαίου στα πλοία που κατευθύνονται προς την Κίνα, την Ινδία και την Τουρκία, τις τρεις χώρες που έχουν αναδειχθεί ως οι μεγαλύτεροι αγοραστές εκτοπισμένων ρωσικών προμηθειών, συν οι ποσότητες στα πλοία που δεν έχουν ακόμη δείξει τελικό προορισμό, μειώθηκε ελαφρά τις τέσσερις εβδομάδες σε 2 Δεκεμβρίου με μέσο όρο 2,45 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Αυτό εξακολουθεί να είναι τρεισήμισι φορές υψηλότερο από τον όγκο που αποστέλλεται τις τέσσερις εβδομάδες αμέσως πριν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Σε μέση βάση τεσσάρων εβδομάδων, οι συνολικές θαλάσσιες εξαγωγές κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση τους από τον Σεπτέμβριο, υποχωρώντας κατά 153.000 βαρέλια την ημέρα και μειώθηκαν κάτω από τα 3 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα για πρώτη φορά σε οκτώ εβδομάδες. Οι αποστολές προς την Ευρώπη σημείωσαν νέο χαμηλό για το έτος, ενώ αυτές στην Ασία παρουσίασαν ελάχιστη αλλαγή.