1. Home
  2. Ηλεκτροκίνηση
  3. Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα στην ΕΕ: Το 17% ανήκουν στη Β κατηγορία
Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα στην ΕΕ: Το 17% ανήκουν στη Β κατηγορία

Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα στην ΕΕ: Το 17% ανήκουν στη Β κατηγορία

0

Το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη, ανέρχεται στο 17% και ανήκουν στην Β κατηγορία, ενώ το ποσοστό των κανονικών βενζινοκίνητων αυτοκινήτων κυμαίνεται στο 37%.

Συνολικά από όλα τα μοντέλα που κυκλοφόρησαν στα έτη 2018-2023, μόνο τα 40 ανήκαν στις μικρές Α και Β κατηγορίες και τα 66 στην πολυτελή κατηγορία D.

Στην Ευρώπη, το 28% των ηλεκτρικών πωλήσεων ανήκε στην D κατηγορία, όταν το αντίστοιχο ποσοστό των νέων αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης ήταν μόλις 13%, σύμφωνα με την ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος για τα στοιχεία πωλήσεων του 2023. Η μέση τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 39% (+18.000 ευρώ) από το 2015, ενώ στην Κίνα έχει μειωθεί κατά 53%. Αυτό οφείλεται στη δυσανάλογη εστίαση των Ευρωπαίων κατασκευαστών στα μεγάλα αυτοκίνητα και τα SUV, τα οποία έχουν υψηλότερη τιμή.

Όλα αυτά όταν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να βρουν τρόπους να ανακόψουν την επέλαση των κινεζικών μοντέλων στην Ευρώπη, αλλά και της προσπάθειάς τους να βγάλουν στην παραγωγή φθηνά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που κατά βάση θα ανήκουν στις μικρές κατηγορίες.

Από τα μοντέλα κάτω των 25.000 ευρώ που έχουν προγραμματίσει να βγάλουν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην αγορά, μόνο τα 42.000 οχήματα είναι πιθανό να παραχθούν για την ευρωπαϊκή αγορά φέτος, σύμφωνα με την ανάλυση της GlobalData. Ωστόσο, παρά την έλλειψη προσιτών μοντέλων, το μερίδιο αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθεί να αυξάνεται κατά 2,5%. Ωστόσο, το μερίδιο αγοράς θα μπορούσε ήδη να είναι 22% εάν οι εταιρείες μίσθωσης και ενοικιάσεων έδειχναν έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για την ηλεκτροκίνηση. Την ίδια στιγμή το τμήμα εταιρικών αυτοκινήτων, το οποίο αντιπροσωπεύει τις περισσότερες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, ήταν πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση πριν λίγα χρόνια.

Οι κυβερνήσεις μέσω της φορολογίας προσπαθούν να επιτύχουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Όμως σημαντικό ρόλο για την εξέλιξη της έχει και το κομμάτι των υποδομών, που θα μπορούν να υποστηρίξουν τις απαραίτητες αυτονομίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην Ευρώπη τον πρώτο λόγο για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης έχουν οι εταιρείες μίσθωσης, οι οποίοι στοχεύουν στην ανάπτυξη εξ ολοκλήρου ηλεκτρικών στόλων μέχρι το 2030.