1. Home
  2. Νέα
  3. Η στρατηγική της Metlen για παραγωγή και πώληση ενέργειας στο εξωτερικό
Η στρατηγική της Metlen για παραγωγή και πώληση ενέργειας στο εξωτερικό

Η στρατηγική της Metlen για παραγωγή και πώληση ενέργειας στο εξωτερικό

0

Η ανάπτυξη και προώθηση των δραστηριοτήτων στον τομέα της ενέργειας και στο εξωτερικό, όπου ήδη έχει παρουσία, είναι το επόμενο βήμα στρατηγικής ανάπτυξης της Metlen, όπως ανέφεραν οι επικεφαλής της εταιρείας σε παρουσίαση που έκαναν στους δημοσιογράφους.

 

Πρώτος στόχος της εταιρείας, όπως ανέφερε ο επικεφαλής του τομέα ενέργειας Γιάννης Καλαφατάς, είναι η αγορά της Ιταλίας, καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε όγκο διασυνδεδεμένη αγορά με την Ελλάδα. Ταυτόχρονα είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης με ετήσια κατανάλωση 250-300 τεραβατώρες, όταν στην Ελλάδα το νούμερο αυτό κινείται στις 48-49 τεραβατώρες. Οι αγορές που ακολουθούν και ενδιαφέρουν επίσης την εταιρεία είναι αυτές της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας, της Αυστρίας, της Ουγγαρίας και της Κροατίας.

 

Στον τομέα της προμήθειας είναι μια κατακερματισμένη αγορά, στην οποία δραστηριοποιούνται περισσότερες από 600 εταιρείες και η οποία οδηγείται σε αναδιάρθρωση. Η Μetlen, έχοντας ήδη παρουσία στην παραγωγή μέσω των έργων ΑΠΕ που αναπτύσσει, αναζητεί ευκαιρίες για την επέκτασή της και στην προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας εστιάζοντας κυρίως σε εμπορικούς και βιομηχανικούς καταναλωτές. Η δραστηριοποίηση ταυτόχρονα στην παραγωγή και στην προμήθεια είναι αναγκαία συνθήκη για να περιοριστεί το ρίσκο των αγορών, και με αυτό το καθετοποιημένο μοντέλο, όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Καλαφατάς, θα ξανασυστηθεί η εταιρεία στις αγορές όπου δραστηριοποιείται.

 

Σημείο εισόδου της Metlen στις αγορές των Βαλκανίων θα αποτελέσει η διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων στο φυσικό αέριο. «Εκεί που πουλάμε φυσικό αέριο υπάρχουν ανάγκες και για ηλεκτρική ενέργεια. Ετσι, στην ίδια αγορά θα μπορούμε να πουλάμε δύο προϊόντα», είπε ο κ. Καλαφατάς, αναλύοντας τη στρατηγική της εταιρείας στο εξωτερικό.

 

Μιλώντας για την ελληνική αγορά ηλεκτρισμού, ο κ. Καλαφατάς άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων εξαγορών στον τομέα της προμήθειας για την αύξηση του μεριδίου της εταιρείας στη λιανική στο 30% έως το 2026. «Η ελληνική αγορά προμήθειας είναι ακόμη μία κλειστή αγορά, που όμως με τον έναν ή άλλο τρόπο θα αλλάξει», επισήμανε ο κ. Καλαφατάς και έκανε ειδική αναφορά στη ∆ΕΗ, που συγκεντρώνει μερίδιο πάνω από 70% στους οικιακούς καταναλωτές. Η Metlen καλύπτει σήμερα το 18% της εγχώριας ζήτησης ηλεκτρισμού, ενώ το μερίδιό της στο φυσικό αέριο έφτασε στο 37% το 2023.

 

Το φυσικό αέριο, σύμφωνα με τον κ. Καλαφατά, θα παραμείνει στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα για αρκετά χρόνια ακόμη, καθώς δεν υπάρχει τεχνολογία που να μπορεί να υποκαταστήσει την ευστάθεια και ενεργειακή ασφάλεια που παρέχουν οι μονάδες φυσικού αερίου σε ένα ηλεκτρικό σύστημα γεμάτο ΑΠΕ. Επισήμανε το υψηλό ρίσκο της ενεργειακής αγοράς με τις πολύ χαμηλές και μηδενικές τιμές των φωτοβολταϊκών, που οδηγεί σε προβληματικές επενδύσεις. «Οσοι επένδυσαν με χαμηλό κόστος χρήματος από το RRF (Ταμείο Ανάκαμψης) είδαν το δόλωμα αλλά όχι τη φάκα. Θα αναγκαστούν να πουλάνε φθηνά ή και τζάμπα», τόνισε χαρακτηριστικά.

 

Τα στελέχη της Metlen έκαναν χθες μια εκτενή παρουσίαση της πορείας και των μεγεθών της εταιρείας και των δραστηριοτήτων της τόσο στον τομέα της ενέργειας όσο και των μετάλλων. Η μετοχή, όπως είπαν, διατηρεί ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης, πράγμα που αποτυπώνεται τόσο στις συστάσεις των χρηματιστηριακών εταιρειών για αγορά όσο και στην εκτίμηση ότι ο δείκτης P/E (τιμή προς κέρδη ανά μετοχή) από 8 που είναι σήμερα θα μπορούσε να ανέλθει στο 12, δηλαδή στα επίπεδα της μέσης ευρωπαϊκής μετοχής. Την ίδια στιγμή, οι γραμμές της εταιρείας έχουν μεγεθυνθεί από 100 εκατ. ευρώ μερικά χρόνια πριν, στα 10 δισ. ευρώ, με τα αρμόδια στελέχη να σχολιάζουν ότι «δεν υπάρχει τέτοιο νούμερο σε τέτοιου τύπου κλάδο στην περιοχή». Η αγορά αντιλαμβάνεται την εταιρεία σε επίπεδο επενδυτικής βαθμίδας, υπογράμμισαν.

 

Σε ό,τι αφορά την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου, όπως ειπώθηκε, θα ακολουθηθεί το μοντέλο της Tιτάν και της 3Ε. Θα συσταθεί μια εταιρεία με ένα μίνιμουμ κεφάλαιο η οποία θα καταθέσει αίτηση εισαγωγής και αφού εγκριθεί, τότε θα μεταβιβαστεί σε αυτή το σύνολο των μετοχών της Metlen για διαπραγμάτευση. Στρατηγικό στοίχημα της εταιρείας, όπως σημείωσε ο διευθυντής στρατηγικής Ελενος Καραΐνδρος, είναι να σταθεροποιηθεί η κερδοφορία στο 1 δισ. Η διακύμανση των τιμών, όπως υποστήριξαν τα στελέχη της Metlen, δεν αποτελεί πρόβλημα για την εταιρεία έτσι όπως έχει αναπτυχθεί στην εγχώρια και διεθνή αγορά μέχρι σήμερα, ενώ μέσα από μια ενεργητική διαχείριση κινδύνου καταφέρνει να θωρακιστεί απέναντι σε οποιαδήποτε δυσάρεστη έκπληξη.

tags: