Home Θεσμικοί φορείς Ομιλία ΥΠΕΚΑ στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου
Ομιλία ΥΠΕΚΑ στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου

Ομιλία ΥΠΕΚΑ στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου

0
0

Ομιλία Υπουργού ΠΕΚΑ, Γιάννη Μανιάτη, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής στη συζήτηση του σχεδίου νόμου «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής, Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκ​ης και άλλες διατάξεις».


logo_ypeka1Αγαπητοί συνάδελφοι, παίρνω το λόγο, ανατρέποντας και το δικό μου σχεδιασμό για την ομιλία που έχω προετοιμάσει και την οποία θα σας διανείμω, διότι θεωρώ χρήσιμο για τη συζήτησή μας να κάνω ορισμένες παρατηρήσεις γενικότερου χαρακτήρα, που σχετίζονται, ασφαλώς, με το Ρυθμιστικό, αλλά δεν αφορούν αυτό καθ’ αυτό το Ρυθμιστικό.


Πρώτη παρατήρηση: υπήρξε ένας προβληματισμός, γιατί θα πρέπει να καταθέσουμε νόμο για τα δύο Ρυθμιστικά Σχέδια Αττικής και Θεσσαλονίκης και όχι Προεδρικό Διάταγμα, ή άλλου είδους παρέμβαση. Επιτρέψτε μου να καταθέσω την προσωπική μου άποψη και είμαι βέβαιος ότι θα συμφωνήσετε όλοι. Θεωρώ, ότι το μείζον θέμα που αφορά στο χωρικό σχεδιασμό του Λεκανοπεδίου της Αττικής και της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης, θα πρέπει να το συζητήσει το κορυφαίο όργανο της Δημοκρατίας, που είναι η Βουλή των Ελλήνων.


Δεν θεωρώ ότι είναι σκόπιμο, να υπάρξει μία ρύθμιση οποιουδήποτε χαρακτήρα, που θα αφορά στο μέλλον για τα επόμενα είκοσι χρόνια το χωρικό, το αναπτυξιακό, το περιβαλλοντικό και το κοινωνικό θέμα του μισού πληθυσμού, περίπου, της χώρας, χωρίς οι συνάδελφοι Βουλευτές να έχουν καταθέσει τις απόψεις τους. Άρα, επιμένω και απαντώ, εμμέσως, σε εκτός Αιθούσης παρατηρήσεις, ότι τα Ρυθμιστικά Σχέδια των δύο, τουλάχιστον, μεγάλων πολεοδομικών συγκροτημάτων της χώρας θα πρέπει να είναι νόμος, που θα υποστεί την «βάσανο» και την κριτική των Ελλήνων Βουλευτών.


Στο σημείο αυτό θέτω και το θέμα που γνωρίζω πολύ καλά, ότι απασχολεί όλους μας, ότι η Βουλή δεν θα πρέπει να αρκεστεί, έτσι και αλλιώς, μόνο στο νομοθετείν, αλλά να έχει και ουσιαστικό λόγο στο πώς αναπτύσσεται η χώρα και στον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουμε τον ίδιο το χώρο. Ασφαλώς, έχουμε εκλεγμένα περιφερειακά συμβούλια, ασφαλώς έχουμε ισχυρούς καλλικρατικούς δήμους. Όμως, θεωρώ ότι θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο το Εθνικό Κοινοβούλιο να έχει άποψη επί του αναπτυξιακού γίγνεσθαι της χώρας και επί του ζητήματος της χωρικής και περιφερειακής συνοχής.


Δεύτερη παρατήρηση: έχουμε συζητήσει άπειρες φορές για τα θέματα, τα οποία τίθενται ενώπιόν σας προς αξιολόγηση, που είναι, κυρίως, ζητήματα των Ρυθμιστικών. Θέλω από την αρχή να ενημερώσω όλους τους συναδέλφους και όλες τις πτέρυγες, ότι θα ακούσουμε, απολύτως, χωρίς κανένα προαπαιτούμενο, χωρίς καμία προϋπόθεση τις παρατηρήσεις όλων των συναδέλφων και όλων των φορέων που θα έρθουν να καταθέσουν απόψεις. Πρόκειται για μία κορυφαία δράση, που σχετίζεται με μία μεγάλη αναπτυξιακή πρωτοβουλία που πρέπει να την υιοθετήσει το Εθνικό Κοινοβούλιο.


Άρα, εμείς από την πλευρά του Υπουργείου και των συνεργατών μας θα ακούσουμε, απολύτως, και είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε οτιδήποτε η πλειοψηφία του Εθνικού Κοινοβουλίου ζητήσει. Άρα, ξεκινούμε χωρίς προαπαιτούμενα. Τα κείμενα που έχετε μπροστά σας, είναι κείμενα που έχουν υποστεί ευρύτατη διαβούλευση. Όμως, συνεχίζουμε να τα θεωρούμε κείμενα εργασίας, που θα βελτιωθούν με τη συζήτηση και στην Επιτροπή αλλά και στην Ολομέλεια.


Επόμενη παρατήρηση: έχουν κατατεθεί αιτήματα από ορισμένες πλευρές να πάρουμε πίσω είτε ολόκληρα κεφάλαια του νομοσχεδίου, είτε ολόκληρο το νομοσχέδιο. Επιτρέψτε μου να καταθέσω την προσωπική μου άποψη: αρκετά μόνο με το διάλογο σε αυτή τη χώρα. Ο διάλογος επί της επικαιροποίησης του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αττικής και επί της επικαιροποίησης του Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης κρατά πάνω από μία δεκαετία. Θεωρώ ότι ό,τι είχε να λεχθεί, ελέχθη κατά την προηγούμενη δεκαετία. Έχουμε μπροστά μας κείμενα, τα οποία έχουν υιοθετήσει οι καθ’ ύλην αρμόδιοι φορείς, που είναι ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας και ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης. Έχουν συζητήσει τα πάντα με τις τοπικές κοινωνίες. Νομίζω, ότι τώρα πια αυτή η χώρα, μετά τη διαβούλευση, πρέπει επιτέλους να παίρνει αποφάσεις. Ασφαλώς, ο διάλογος πάντα υπάρχει, αλλά κορυφώνεται πάντα στο Εθνικό Κοινοβούλιο.


Τρίτη παρατήρηση: ποιες είναι οι βασικές αρχές που διέπουν όλο το νομοθετικό κείμενο που έχετε στη διάθεσή σας. Πρώτη αρχή είναι η αρχή της βιωσιμότητας και της αειφορίας, της προστασίας του Περιβάλλοντος. Ουσιαστικά, της «χρησιμοποίησης» των περιβαλλοντικών συγκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας ως παραγόντων δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και ανάπτυξης. Δηλαδή, προστασίας και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και, άρα, δημιουργίας νέων δημοσίων εσόδων. Επόμενη αρχή που διέπει και τις δύο παρεμβάσεις, η κοινωνική συνοχή. Κοινωνική συνοχή που συνδυάζεται με την χωρική συνοχή. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι σε πολλές περιοχές της Αττικής και σε πολλές περιοχές της Θεσσαλονίκης, για παράδειγμα δυτική Θεσσαλονίκη, το επίπεδο ανάπτυξης είναι σαφώς διαφοροποιημένο σε σχέση με το κέντρο. Στόχευση των συγκεκριμένων παρεμβάσεων είναι να υπάρξει χωρική και κοινωνική συνοχή ανάμεσα σε αναπτυγμένες περιοχές των περιοχών αναφοράς και σε μη ανεπτυγμένες περιοχές. Άρα, και αυτός ο στόχος φιλοδοξούμε να ικανοποιηθεί από το κείμενο.


Στήριξη της επιχειρηματικότητας. Υπάρχει το μεγάλο θέμα ακόμα στη χώρα μας, επειδή δεν έχει προχωρήσει και το Εθνικό Κτηματολόγιο, και δεν μπορεί να απαντηθεί από κανέναν η κλασική ερώτηση, “που μπορώ να κάνω τι”; Στην ερώτηση, λοιπόν, αυτή τα δύο ρυθμιστικά, που επαναλαμβάνω δεν είναι ούτε προγράμματα ανάπτυξης ούτε γενικά πολεοδομικά ούτε κατώτερα επίπεδα σχεδιασμού του χώρου, είναι κείμενα που δίνουν κατευθύνσεις, χαράζουν στρατηγικές και δίνουν στοχεύσεις. Παρόλα αυτά φιλοδοξούμε να απαντήσουν τα κείμενα αυτά στη βασική αυτή ερώτηση που έχει ο κάθε πολίτης και ο κάθε επενδυτής αυτού του τόπου.


Πολιτισμός. Γίνεται μια προσπάθεια και έχει γίνει μια πολύ σοβαρή προσέγγιση και από τους δύο Οργανισμούς, ο πολιτισμός να αποτελέσει συστατικό στοιχείο αυτού του νέου παραγωγικού, νέου μοντέλου ανάπτυξης που θέλουμε για τα δύο μεγάλα αυτά αστικά κέντρα της χώρας.


Τελευταία παρατήρηση σε σχέση με τη φιλοσοφία που διέπει τα κείμενα που έχετε μπροστά σας, η αρχή της βιώσιμης αστικής και περιαστικής κινητικότητας. Με απλά λόγια, διαδικασίες, τρόποι, υποδομές και στοχεύσεις, ώστε να μειωθεί η μετακίνηση με τα Ι.Χ., να μειωθούν οι κυκλοφοριακές συμφορήσεις και η ρύπανση του ατμοσφαιρικού περιβάλλοντος και να στοχεύσουμε στην όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς και τον τρόπο μετακίνησης των ανθρώπων με ήπιο τρόπο – αναφέρομαι σε πεζοδρομήσεις, ποδήλατο δρόμους και ούτω καθεξής. Άρα, βιώσιμη αστική κινητικότητα με δύο βασικούς πυλώνες, απόλυτη και κατά προτεραιότητα στήριξη των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ασφαλώς και των μέσων σταθερής τροχιάς και δεύτερον μετακίνηση των ανθρώπων, αποτροπή μετακινήσεων με Ι.Χ., στήριξη με ήπιους τρόπους μετακίνησης.


Τέταρτη βασική παρατήρηση και αυτή είναι χρήσιμη να την ξέρουμε στο σχεδιασμό μας. Πρόσφατα στο Υπουργείο αναδείξαμε μια πρωτοβουλία την οποία δουλεύουμε εδώ και ένα χρόνο περίπου και σχετίζεται με τα ζητήματα της διαφάνειας και του κοινωνικού ελέγχου στα ζητήματα των αδειοδοτήσεων. Γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά, ότι το ζήτημα των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων αποτελεί ένα άγος για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί η δημόσια διοίκηση, χωρίς πολλές φορές να φταίει η ίδια. Εμείς έχουμε διαμορφώσει πλαίσια τέτοια τα οποία δημιουργούν προβλήματα και στον επενδυτή που θέλει να επενδύσει και στον εργαζόμενο που θέλει να βρει μια νέα θέση εργασίας και στη δημόσια διοίκηση που θέλει να αδειοδοτήσει.


Έχουμε προχωρήσει και θέλω να το γνωρίζουν οι συνάδελφοι αυτό, κύριε Πρόεδρε, στη δημοσιοποίηση ενός πρότυπου, πιλοτικού συστήματος ηλεκτρονικής, περιβαλλοντικής αδειοδότησης, το οποίο μέσα σε αυτή τη χρονιά θα επεκταθεί απολύτως σε όλες τις δράσεις και σε όλη τη χώρα. Το λέω με απλά λόγια, διαμορφώνουμε αυτή τη στιγμή την Διαύγεια του «περιβαλλοντικού αδειοδοτείν» ώστε να ξέρει ο κάθε πολίτης, ο κάθε ενδιαφερόμενος ποιος μπλοκάρει και δεν προχωρά τη διαδικασία. Θα είναι και προσωποποιημένα τα θέματα και ασφαλώς με τη χρησιμοποίηση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών θα έχει τη δυνατότητα ο κάθε Έλληνας πολίτης και ασφαλώς ο κάθε συνάδελφος να γνωρίζει με την γεωγραφική απεικόνιση και της ευρύτερης περιοχής, πώς διαμορφώνεται το φυσικό και περιβαλλοντικό ευρύτερο περιβάλλον εκεί που ζητάτε να υπάρξει περιβαλλοντική αδειοδότηση.


Επόμενη παρατήρηση η οποία σχετίζεται άμεσα με το νομοσχέδιο και το οποίο γνωρίζω ότι πολλοί συνάδελφοί θα θέσουν, το ζήτημα της κατάργησης του Οργανισμού Ρυθμιστικού Αθήνας και του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης. Με πάρα πολύ προσοχή θα ακούσουμε. Γνωρίζετε πολύ καλά τι έχει μέχρι σήμερα θεσμοθετηθεί και εμείς ως Υπουργείο καταθέτουμε την άποψή μας, την προσέγγισή μας ότι τα ζητήματα των Ρυθμιστικών Σχεδίων θα πρέπει πράγματι να αντιμετωπίζονται με ιδιαίτερη προσοχή, όσο το δυνατόν πιο κοντά στις τοπικές κοινωνίες και θα μου δοθεί η ευκαιρία, όταν θα μιλήσω να πω και ποιες προσεγγίσεις έχουμε κάνει.


Γήπεδο Α.Ε.Κ.. Υπάρχει ένα ολόκληρο κεφάλαιο για το γήπεδο της Α.Ε.Κ. και πρέπει να σας πω, κύριε Πρόεδρε και κύριοι συνάδελφοι, ότι έχουμε κάνει μια εκτεταμένη διαβούλευση με την διοίκηση της Α.Ε.Κ.. Θεωρούμε ότι η προσέγγιση που έχει υπάρξει, είναι μια ισορροπημένη προσέγγιση που επιτρέπει να έχουμε μια δράση πολεοδομικής αναβάθμισης, πολιτιστικής και αθλητικής αναβάθμισης. Επίσης, είμαστε ανοιχτοί να δούμε βελτιώσεις και τροποποιήσεις που πιθανόν θα τεθούν από τους συναδέλφους.


Θα έρθει τις επόμενες μέρες – δεν προλάβαμε να το έχουμε νωρίτερα έτοιμο ως νομοθετική ρύθμιση – ως Υπουργική τροπολογία μία ακόμη δράση που γνωρίζω πολύ καλά ότι απασχολεί πάρα πολλούς συναδέλφους που είναι σε παράκτιες περιοχές. Το ζήτημα του Καταδυτικού Τουρισμού. Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά ότι Καταδυτικά Πάρκα η Ελλάδα δεν έχει ακόμη, θα το φέρουμε ως διατύπωση εδώ και θα χαρούμε να έχουμε τις βελτιωτικές προσεγγίσεις από τους συναδέλφους που έχουν εμπλοκή σε αυτό.


Παράλληλα με αυτό που κάνουμε σήμερα, και θα πρότεινα, κύριε Πρόεδρε, να το συζητήσουμε στην Επιτροπή μας ή και στην Επιτροπή Περιφερειών, βρίσκονται σε εξέλιξη κι είναι στο στάδιο της διαμόρφωσης των αναπτυξιακών προτάσεων τα 12 Περιφερειακά Χωροταξικά που έχουν ανατεθεί εδώ και αρκετούς μήνες. Θεωρώ πάρα πολύ χρήσιμο εκτός από την Επιτροπή Περιφερειών και η Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου που νομοθετεί επί αυτού, να έχει άποψη και εμείς είμαστε στη διάθεσή σας να το κάνουμε. Είναι μια καλή συγκυρία αυτό το χρονικό διάστημα που συζητάμε τα 12 Περιφερειακά Χωροταξικά και τα δύο μεγάλα Ρυθμιστικά.


Ταυτόχρονα γίνεται ο σχεδιασμός για τη νέα Προγραμματική Περίοδο ΣΕΣ 2014 – 2020. Είναι μια ιστορική συγκυρία για τη χώρα. Για πρώτη φορά εξελίσσεται ταυτόχρονα ο χωρικός σχεδιασμός, αυτός που θα κάνουμε εμείς εδώ, με τον αναπτυξιακό σχεδιασμό που θα κάνει το καινούργιο ΕΣΠΑ. Άρα, έχουμε κάθε λόγο και ευθύνη ως Σώμα να τα συνταιριάξουμε.


Σε εξέλιξη βρίσκονται όλα αυτά που συσχετίζονται με το ρυθμιστικό και θα έρθουν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, μια νέα μεγάλη παρέμβαση που αφορά όλο το χωροταξικό και πολεοδομικό πλαίσιο της χώρας. Μια προσπάθειά μας να ξεμπλοκάρουμε διαδικασίες και να τρέξουμε πολύ πιο γρήγορα τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια, να τα απλοποιήσουμε και σε κάθε περίπτωση, να ρυθμίσουμε το χώρο με σεβασμό την αειφορία, το περιβάλλον, αλλά και την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα.


Σε εξέλιξη βρίσκεται – και αυτό σχετίζεται επίσης άμεσα με το ρυθμιστικό – η διαμόρφωση ενός νέου, καινοτόμου, συνολικού πλαισίου για την Εθνική Πολιτική, την Εθνική Στρατηγική για τη Βιοποικιλότητα. Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σας θυμίζω το 30% της έκτασης της χώρας είναι περιοχές προστατευόμενες με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Άρα, έχει μεγάλη σημασία αυτό που θα θεσμοθετήσουμε ως χωρική ρύθμιση να εναρμονίζεται με την Εθνική Στρατηγική για την βιοποικιλότητα. Εμείς ήδη έχουμε διαμορφώσει το πλαίσιο, έχουμε αρχίσει και το συζητούμε με τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις, διαμορφώνουμε και το νέο τρόπο «διοικείν» των συγκεκριμένων περιοχών γιατί δεν είμαστε ευχαριστημένοι από τον τρόπου που διοικείται.


Θα σας πω έναν αριθμό για τη σπουδαιότητα του θέματος. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο υπάρχουν 27.000 περιοχές περιβαλλοντικής προστασίας, απασχολούνται περίπου 8 εκατ. άνθρωποι και τα έσοδα των οικονομιών των 28 Κρατών – Μελών από τη σωστή αξιοποίηση των περιοχών αυτών ξεπερνούν τα έσοδα τα 65 δισ. ευρώ το χρόνο. Στην Ελλάδα ξέρετε τι αριθμούς έχουμε; Λιγότερους από 1500 εργαζόμενους και λιγότερο από 1 εκατομμύριο συνολικά έσοδα. Άρα, είναι και μια μεγάλη αναπτυξιακή πρόκληση.


Και τελειώνω κ. Πρόεδρε με κάτι που ενσυνείδητα κρατήσαμε για μετά τις Εκλογές, ώστε να μην θεωρηθεί παροχή και δεν θέλαμε να εμπλακεί στις μυλόπετρες του προεκλογικού αγώνα. Είναι κάτι που ήδη έχουμε κουβεντιάσει εκτεταμένα και με το Δήμαρχο Αθηναίων και με το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για μια δράση την οποία θα τη δείτε στα κείμενά σας για τα Σχέδια Ολοκληρωμένης Αστικής Ανάπτυξης, τα λεγόμενα ΣΟΑΠ. Θα χρειαστεί και εδώ να φανούμε γενναίοι και καινοτόμοι ως εθνικό Κοινοβούλιο, διότι θα χρειαστούν πολλές παρεμβάσεις.


Ουδέποτε αποπειράθηκε η Ελληνική Πολιτεία να κάνει ολοκληρωμένη παρέμβαση σε υποβαθμισμένες περιοχές. Χαρακτηριστική τέτοια περίπτωση είναι το κέντρο της Αθήνας και αναφέρομαι στις περιοχές: Πατήσια, Πλατεία Αττικής, Πλατεία Βικτωρίας, Μεταξουργείο, Κεραμεικός, Ψυρρή, Πλατεία Βάθης και Εμπορικό Κέντρο. Αντίστοιχη περιοχή υπάρχει και διαμορφώνεται τώρα στη Δυτική Αθήνα, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Άρα αυτό που σας λέγω ενσυνείδητα μετά τις Εκλογές, παρ’ ότι ήταν έτοιμο και πριν, ότι εχθές απέστειλα τις 250 σελίδες του κειμένου της ΚΥΑ στους συναρμόδιους Υπουργούς.


Θεωρώ ότι θα είναι πάρα πολύ χρήσιμο να συζητήσουμε αυτά τα ζητήματα και εδώ. Πρόκειται, λοιπόν, για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση, πολεοδομικού, συγκοινωνιακού, αναπτυξιακού, κοινωνικού, καθημερινού χαρακτήρα, η οποία ουσιαστικά από εκεί που έχουμε κέντρα των πόλεών μας εντελώς υποβαθμισμένα, συνταιριάζει επιμέρους τομεακές πολιτικές, τομεακούς φορείς, από την κοινωνία των πολιτών που δραστηριοποιείται στις περιοχές αυτές, μέχρι τους θεσμικούς εκπροσώπους που είναι οι Δήμαρχοι και οι Περιφερειάρχες. Όλα αυτά σε ένα μεγάλο πρόγραμμα, κατά τη λογική – όσων έχετε δουλέψει στο παρελθόν – των προγραμμάτων URBAN εάν θυμάστε, όπου υπήρχαν οι ολοκληρωμένες παρεμβάσεις που κάναμε για τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα.


Αυτή η δράση θα είναι η πιο σκληρή απ’ όλες. Θα σηκώσουμε το χαλί και ξέρουμε ότι από κάτω θα βρούμε απίστευτες αντιφάσεις της ελληνικής νομοθεσίας και απίστευτα προβλήματα. Όμως, τώρα που σχεδιάζεται το νέο ΕΣΠΑ, θεωρούμε ότι για το καλό των πόλεών μας – ειδικά των υποβαθμισμένων περιοχών – και σε ένα χρόνο που δεν μπορεί να υποστηρίξει κανείς ότι είναι ύποπτος προεκλογικά, μπορούμε να συζητήσουμε τώρα, μετεκλογικά, πώς θα κάνουμε ολοκληρωμένες παρεμβάσεις συνολικής αναβάθμισης του αστικού περιβάλλοντος.


Σας ευχαριστώ θερμά κ. Πρόεδρε για την ανοχή και την κατανόηση, όπως και τους συναδέλφους.


Παρέμβαση Υπουργού ΠΕΚΑ για το ΣΟΑΠ
ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ ΧΑΡΟΥΛΑ – ΧΑΡΑ (ΣΥΡΙΖΑ): Ευχαριστώ κ. Πρόεδρε. Ένα ερώτημα θα ήθελα κ. Υπουργέ, επειδή αναφερθήκατε σε κάτι. Εν περιλήψει θα ήθελα να μας πείτε σημειακά, τις ολοκληρωμένες παρεμβάσεις στη Δυτική Αθήνα. Όχι να μας το αναλύσετε σε βάθος, αλλά να μας πείτε περίπου τι θα περιλαμβάνει αυτό και πού. Αυτό είναι το ερώτημά μου, ευχαριστώ.


ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΚΑ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΝΙΑΤΗΣ: Πολύ συνοπτικά, σας αναφέρω τι περιλαμβάνει το ΣΟΑΠ της Αθήνας, που ανάλογο περιεχόμενο ισχύει και για τη Δυτική Αθήνα και για την Κεντρική και Δυτική Θεσσαλονίκη. Δουλεύουμε, είναι σε λιγότερο ώριμο στάδιο, και όσον αφορά τον Πειραιά.
Για την Αθήνα έχουμε καταρχήν προϋπολογισμό δημοσίων δαπανών, εθνικών και κοινοτικών, περίπου 150 εκ. ευρώ, που με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα αναμένεται να πλησιάσει τα 600 εκ. ευρώ. Ήδη, μέσα από το JESSICA προετοιμάζονται διάφορες δράσεις.


Σας περιγράφω λοιπόν τους τίτλους των παρεμβάσεων:
α) Ενίσχυση Επιχειρηματικότητας
β) Ενίσχυση Δραστηριοτήτων Κέντρου
γ) Επανασχεδιασμός του Κέντρου με επίκεντρο τον Πολιτισμό
δ) Αναθεώρηση και Αναθέρμανση των πολιτικών αγοράς ακινήτων με ειδικά κίνητρα για τα ακίνητα των συγκεκριμένων περιοχών
ε) Ασφαλής διαβίωση των πολιτών που διαβιούν καθημερινά στις περιοχές αυτές
στ) Θέματα Μεταναστών
ζ) Κοινωνικές Υπηρεσίες και Κοινωνική Συνοχή
η) Μέτρα και κίνητρα για την επιστροφή των κατοίκων στο κέντρο
θ) Αστικό Τοπίο και Τοπόσημα, δηλαδή χαρακτηριστικά σημεία τα οποία δίνουν και ένα είδος brand name
ι) Απόκτηση με διαφόρους τρόπους και με τη βοήθεια και του Πράσινου Ταμείου, ελεύθερων χώρων
ια) Ταυτότητα των Περιοχών, να αποκτήσουν δηλαδή ταυτότητα προσέλκυσης και επισκεπτών
ιβ) Καθημερινότητα του Πολίτη, δηλαδή καθαριότητα, φωτισμός, στάθμευση και graffiti
ιγ) Κτηριακό απόθεμα με αξιοποίηση ή και απόσυρση όπου χρειάζεται κτηρίων – εδώ θα σας πω μια κουβέντα για τα χρήματα.
ιδ) Πολεοδομικές Δράσεις
ιε) Βιώσιμη Κινητικότητα, δηλαδή αυτό που προανέφερα
ιστ) Περιβάλλον – Απόκτηση Πρασίνου
ιζ) Προώθηση Γενικών Πολεοδομικών Σχεδίων και Ειδικά Διατάγματα Χρήσεων και τέλος
ιη) Ψηφιακή Πόλη και χρήση της νέας τεχνολογίας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής.