Home Καύσιμα H OBE για την πτώση τιμών στα καύσιμα

H OBE για την πτώση τιμών στα καύσιμα

0
0

Η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό ότι οι τιμές τόσο στα διυλιστήρια, όσο και στα πρατήρια, μειώνονται ομοιόμορφα.


1Σύμφωνα με τα δελτία τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης από τα τέλη Ιουνίου μέχρι τις αρχές Δεκεμβρίου η τιμή διυλιστηρίου μειώθηκε κατά 190 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 19 λεπτά το λίτρο. Παρόμοια ήταν για το ίδιο διάστημα και η μείωση των τιμών στα πρατήρια σύμφωνα πάντα με το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης. Οι τιμές έχουν σαφώς πτωτική πορεία.


Με βάση την ανακοίνωση του εβδομαδιαίου δελτίου τιμών του υπ. Ανάπτυξης στις 2/12/2014, «η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 31,3% , από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 62,6% και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 6,1%»


ΦΟΡΟΙ : 62,6%,
ΔΥΙΛΙΣΤΗΡΙΑ: 31,3%,
ΕΤΑΙΡΙΕΣ –ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ – ΠΡΑΤΗΡΙΑ (όλοι μαζί): 6,1%


Σημειώνουμε ότι συχνά οι καταναλωτές παραπλανούνται από λανθασμένη ερμηνεία των πληροφοριών που λαμβάνουν από τα μέσα ενημέρωσης, για τη διεθνή πτώση των τιμών (πχ ΒΡΕΝΤ 27/6= 110,94, ΒΡΕΝΤ 26/11=77,75 δολ/βαρέλι) και αναμένουν να δουν την επομένη αυτή την πτώση στα πρατήρια και ενίοτε ξεσπούν κατά των βενζινοπωλών! Όμως οι τιμές των πρατηρίων είναι απολύτως συνδεδεμένες με τις τιμές των ελληνικών διυλιστηρίων απ’ όπου αγοράζουν τα καύσιμα οι εταιρείες εμπορίας που τους τα προμηθεύουν και όχι από τη διεθνή αγορά. Θα πρέπει επίσης να γνωρίζουν ότι οι τιμές των ελληνικών διυλιστηρίων καθορίζονται από τις τιμές platts των διυλιστηρίων της Μεσογείου και δεν διαφέρουν από τον μέσο όρο τους.


Έτσι, και με βάση τα συμβόλαια που υπογράφονται και αφορούν πολύμηνες περιόδους, οι μειώσεις στις διεθνείς τιμές δεν εμφανίζονται άμεσα ούτε στα διυλιστήρια. Επί πλέον, υπάρχει πάντα η διαφορά της τιμής ευρώ – δολαρίου που σε περιόδους πτώσης των διεθνών τιμών σε δολάρια μπορεί να μην εμφανίζονται αναλογικά και σε ευρώ.


Η άποψη της ΟΒΕ είναι πως η Ελλάδα είναι από τις ακριβότερες χώρες της ΕΕ στα καύσιμα και αυτό οφείλεται στους υψηλούς Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και ΦΠΑ, οι οποίοι και πρέπει να μειωθούν ριζικά.


Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το 2010, η τότε κυβέρνηση αύξησε τον Εδικό Φόρο Κατανάλωσης από 410 ευρώ το χιλιόλιτρο στα 670 Ευρώ. Παράλληλα αύξησε και τον ΦΠΑ από 19% στο 23%. Το αποτέλεσμα ήταν να παρουσιαστεί συνολική αύξηση του ΕΦΚ και του ΦΠΑ επί του ΕΦΚ, μέσα στο 2010 από 487,90 ευρώ το χιλιόλιτρο στα 824,10 ευρώ, μια αύξηση κατά 336,20 ευρώ το χιλιόλιτρο ή κατά 68,90%! Έτσι η Ελλάδα έγινε από τις ακριβότερες χώρες της ΕΕ στη τιμή της βενζίνης.