Στα ύψη η βενζίνη για τους Ελληνες!
Μπορεί να ζούμε στην εποχή του εργασιακού Μεσαίωνα, μπορεί ο βασικός μισθός να μην φτάνει ούτε για να επιβιώσει ένας άνθρωπος, μπορεί η ανεργία να έχει «σπάσει» κάθε ρεκορ, παρ’ όλα αυτά οι τιμές βασικών καταναλωτικών αγαθών συνεχίζουν να είναι στα ύψη, εκτός αν η βενζίνη και το αυτοκίνητο κατ’ επέκταση θεωρείται είδος πολυτελείας και δεν το ξέρουμε ακόμα.
Κι αν η τιμή της βενζινής ήταν πολύ υψηλή λόγω του μεγάλου περιθωρίου κέρδους των εταιρειών, θα μπορούσαμε εύκολα να κατηγορήγουμε τις πολυεθνικές κ.λπ. Τι να πούμε, όμως, τώρα που η τιμή της βενζίνης είναι άπιαστη εξαιτίας των φόρων της φιλολαϊκής, κατά τα άλλα, κυβέρνησης;
Για να μιλάμε συγκεκριμένα, το 26% της τιμής της βενζίνης είναι η τιμή του διυλιστηρίου, το 7,5% είναι το περιθώριο κέρδους των εταιρειών εμπορίας, μεταφορέων και πρατηρίων και το 66,4% της τιμής είναι φόροι! Ενδεικτικά, κάποιοι φόροι που διαμορφώνουν την τιμή της βενζίνης είναι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης, τα τελωνειακά έξοδα, το Φ.Π.Α κ.ά.
Προεκλογικά, σίγουρα, ακούσατε υποσχέσεις για τη μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, ο οποίος παραμένει σταθερός στα 68 λεπτά, χωρίς να επηρεάζεται από τη διεθνή τιμή βενζίνης, η οποία είναι πτωτική τον τελευταίο καιρό, και αποτελεί το βασικό λόγο της διατήρησης της… ελληνικής βενζίνης σε ακριβά επίπεδα.
Συγκριτικά με την υπόλοιπη Ευρώπη (διότι ανήκουμε στη Δύση), η Ελλάδα είναι η έκτη ακριβότερη χώρα στην πώληση της βενζίνης, ενώ αν τη συγκρίνουμε μόνο με τη ΝΑ Ευρώπη, δικαιωματικά η χώρα μας κάθεται στο θρόνο της ακρίβειας!
Τέλος, μην ξεχνάμε πως ο χειμώνας πλησιάζει και όλη αυτή η καταιγίδα των φόρων θα επηρέασει και το πετρέλαιο, όπως επηρεάζει και τη βενζίνη! Κι αν η μετακίνηση με το ιδιωτικό μας όχημα μπορεί να θεωρηθεί πολυτέλεια, κανένας δεν θα μπορούσε να πει το ίδιο και για τη θερμοκρασία του σπιτιού μας, όταν έξω έχει παγωνιά!