1. Home
  2. Θέρμανση
  3. -
  4. κλιματισμός
  5. Αύξηση 12,7% στην εγχώρια αγορά κλιματιστικών το 2015
Αύξηση 12,7% στην εγχώρια αγορά κλιματιστικών το 2015

Αύξηση 12,7% στην εγχώρια αγορά κλιματιστικών το 2015

0

papadopoulos, interviewΣύμφωνα με τον κ. Ηλία Παπαδόπουλο, Γενικό Διευθυντή της Expert Hellas, πέρυσι ανακόπηκε η καθοδική πορεία των τελευταίων ετών, ενώ έχει τετραπλασιασθεί το ποσοστό των καταναλωτών που χρησιμοποιούν το κλιματιστικό του και για να ζεσταθούν το χειμώνα.

 

Πώς έχει κινηθεί η αγορά των κλιματιστικών, από την εποχή που ξεκίνησε η οικονομική κρίση;

Ο τζίρος κατρακύλησε από τα 300 εκατ. ευρώ το 2008, στα 113 εκατ. ευρώ το 2015 με χαμηλότερη χρονιά το 2014 που έφτασε στα 98,4 εκατ. ευρώ. Η οικονομική κρίση και η κατάρρευση της οικοδομικής δραστηριότητας, έχουν «παγώσει» την αγορά των κλιματιστικών στην Ελλάδα, που με βάση το 2014, σημειώνει πτώση μέχρι και 67% περίπου σε γενικά πλαίσια, επιδεινώνοντας την κερδοφορία των επιχειρήσεων του κλάδου.

Όπως φαίνεται από την πορεία των πωλήσεων, το 2015 και παρά τα capital controls και την οικονομική αβεβαιότητα αποτέλεσε ένα απρόσμενο και ευχάριστο διάλειμμα της καθοδικής πορείας, καθώς οι συνολικές πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση κατά 12,7%, φτάνοντας τις 184.800 τεμάχια.

Παρά το ότι η χρονιά δεν ξεκίνησε καλά, το πρώτο δίμηνο του έτους κυμάνθηκε τεμαχιακά στα ίδια επίπεδα με το 2015.

Τα τελευταία χρόνια, έχουν αυξηθεί οι πελάτες σας που αγοράζουν κλιματιστικό έχοντας κατά νου ότι θα το χρησιμοποιούν και τον χειμώνα, για να ζεσταθούν;

Ένα κλιματιστικό μπορεί να καλύψει πλήρως τις ανάγκες θέρμανσης ενός χώρου και να δημιουργήσει ένα περιβάλλον πολύ φιλικό προς τον χρήστη. Οι τεχνολογικές βελτιώσεις και οι επιταγές της Ε.Ε. καθιστούν πλέον τις κλιματιστικές μονάδες ιδανικές για θέρμανση, με οικονομία και σεβασμό προς το περιβάλλον. Ενώ παλαιότερα μόλις το 4% των πολιτών χρησιμοποιούσε το κλιματιστικό ως βασικό μέσο θέρμανσης, το ποσοστό αυτό με τα καινούργια δεδομένα εκτινάχθηκε στο 16%.

 Με ποια κριτήρια επιλέγουν μοντέλο οι Έλληνες καταναλωτές;

Η επιλογή κλιματιστικού μηχανήματος διαφέρει από την επιλογή άλλων ηλεκτρικών συσκευών. Η ελληνική αγορά διαθέτει μεγάλη ποικιλία από μάρκες κλιματιστικών. Για πολλούς όμως, το βασικό κριτήριο για την επιλογή ενός κλιματιστικού είναι η τιμή του. Για να αποφασίσουμε όμως αν μία συσκευή είναι οικονομική ή όχι, χρειάζεται να εξετάσουμε ένα πολύ σημαντικό παράγοντα: πόσο θα μας κοστίσει η λειτουργία της συσκευής; Ή ακόμα πιο σωστά: Ποια είναι η ενεργειακή της απόδοση;

Το συνεχώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για το περιβάλλον σε διεθνές επίπεδο έχει σταδιακά οδηγήσει σε μία αύξηση της προτίμησης των καταναλωτών με περιβαλλοντική ευαισθησία, για προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.

 Στην περίπτωση των κλιματιστικών, κατά πόσο οι υποψήφιοι αγοραστές είναι εξοικειωμένοι με την ενεργειακή σήμανση ή τις ενεργειακές κλάσεις;

Αρκετός κόσμος συνεχίζει να πιστεύει ότι η αναγραφή της απόδοσης μιας συσκευής, μέσω αυτής της ετικέτας, είναι απλώς μια νομική υποχρέωση που επιβάλλεται και ελέγχεται από το κράτος για τη διασφάλιση του καταναλωτή. Ωστόσο, με το πέρασμα του χρόνου, η ενεργειακή σήμανση των οικιακών συσκευών ωριμάζει συνεχώς, και με αυτόν τον τρόπο περισσότερος κόσμος αντιλαμβάνεται τη χρησιμότητα αυτών των πληροφοριών.  Δεδομένου ότι ο χρόνος ζωής μιας οικιακής συσκευής είναι, κατά κανόνα, γύρω στα 10 έτη, το χαμηλό ετήσιο κόστος λειτουργίας της γίνεται ολοένα κι πιο βασικός παράγοντας επιλογής.

 Πώς προσπαθεί η Expert Hellas να βοηθήσει τους πελάτες της να καλύψουν τις ανάγκες τους με όσο το δυνατόν πιο οικονομικό τρόπο;

Ο Όμιλος Expert είναι σήμερα το δεύτερο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό δίκτυο για τη διάθεση ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, information technology, τηλεπικοινωνιών, ψυχαγωγίας και οικιακών συσκευών. Έχει παρουσία σε 18 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με περισσότερα από 3.500 καταστήματα.

Με γνώμονα ότι το εισόδημα των εργαζομένων τα τελευταία χρόνια έχει δεχτεί συνεχείς επιθέσεις, γεγονός που τους έχει φέρει σε πολύ δύσκολη θέση, η EXPERT προσφέρει:

  • Ένα σύγχρονο, λειτουργικό, φιλικό και ευχάριστο περιβάλλον.
  • Ευγενική εξυπηρέτηση.
  • Πλούσια και αντιπροσωπευτική γκάμα προϊόντων.
  • Πολλές εναλλακτικές διευκολύνσεις στον τρόπο πληρωμής.
  • Εξυπηρέτηση μετά την πώληση.
  • Το βέλτιστο συνδυασμό μεταξύ καλής ποιότητας και σωστής τιμής.

Στην Expert, παράλληλα, υποστηρίζοντας με πράξεις τη σχέση εμπιστοσύνης που μοιραζόμαστε με τους πελάτες μας, δημιουργήσαμε το πακέτο υπηρεσιών EXPERT CARE, γιατί είμαστε οι ειδικοί και στην υποστήριξη. Επιπλέον, επειδή όλα τα κλιματιστικά δεν κάνουν για όλους τους χώρους, αγοράζοντας από ένα κατάστημα από την αλυσίδα των 30 καταστημάτων της Expert, oι καταναλωτές είναι σίγουροι ότι αγοράζουν προϊόντα κατάλληλα για τις ανάγκες τους από τις πιο αξιόπιστες κατασκευάστριες εταιρείες.

Τώρα και για λίγες μέρες μόνο, οι καταναλωτές μπορούν επίσης να επιλέξουν από την μεγάλη ποικιλία κλιματιστικών που διαθέτουμε στην Expert και να επωφεληθούν της δωρεάν εγκατάστασης που παρέχουμε με την επιλογή συγκεκριμένων μοντέλων.