Home Νέα Εβδομαδιαία άποψη Κάλλιο αργά, παρά ποτέ…
Κάλλιο αργά, παρά ποτέ…

Κάλλιο αργά, παρά ποτέ…

0
0

Γράφει ο Μάριος Μάντζος (marios@energyin.gr)

Το περίφημο σκάνδαλο dieselgate που ξέσπασε προ τριετίας δημιούργησε μεγάλο πρόβλημα στις αυτοκινητοβιομηχανίες είτε ενεπλάκησαν είτε όχι. Ο απλός καταναλωτής ωστόσο, απαιτητικός καθώς είναι, δεν θέλει και πολύ να χάσει την αξιοπιστία του σε κάποιο προϊόν ή σε μία εταιρεία, ακόμη κι αν αυτή η εταιρεία έχει το βεληνεκές της Porsche.

Πράγματι, η εικόνα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επλήγη ακόμη κι αν ο επικεφαλής της εταιρείας, Όλιβερ Μπλούμε, διαμηνύει ότι η Porsche ουδέποτε ανέπτυξε ή παρήγαγε κινητήρες diesel.

Δείχνοντας όμως τον αντίθετο δρόμο, που όπως και να το κάνεις είναι και πιο “καθαρός” για το περιβάλλον αλλά και πιο τιμητικός για την ίδια της εταιρεία, η Porsche σταματά να πουλά ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα, επιθυμώντας να επικεντρωθεί στα βενζινοκίνητα και τα υβριδικά καθώς και από το 2019 και μετά στα καθαρά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ήδη από τον Φλεβάρη, η Porsche δεν διαθέτει ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα από τον Φεβρουάριο ου 2018, μια κίνηση που έχει γίνει δεκτή με ικανοποίηση από τους πελάτες της.

Η Porsche γίνεται με αυτό τον τρόπο η πρώτη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που παύει να χρησιμοποιεί αυτή την τεχνολογία, την ώρα που η ίδια η Volkswagen (στην οποία και ανήκει) τονίζει ότι δεν επιθυμεί να σταματήσει να χρησιμοποιεί κινητήρες diesel, όπως και οι ανταγωνιστές της BMW και Daimler.

Είναι δεδομένο ότι η απόφαση της Porsche έχει συμβολικό χαρακτήρα, ωστόσο είναι βέβαιο ότι θα έχει επί του πρακτέου αντίκτυπο, καθώς το καταναλωτικό κοινό πλέον δεν το ‘χει σε τίποτα να γυρίσει την πλάτη. Ήδη το πλήγμα στις πωλήσεις ντιζελοκίνητων είναι τεράστιο από το φθινόπωρο του 2015 κι έπειτα, από τη στιγμή δηλαδή που ξέσπασε το σκάνδαλο.

Θυμίζουμε ότι τότε η Volkswagen είχε παραδεχθεί ότι είχε εξοπλίσει τους κινητήρες 11 εκατομμυρίων ντιζελοκίνητων οχημάτων της με ένα λογισμικό που παραποιούσε τα αποτελέσματα των τεστ για τις εκπομπές ρύπων. Η εταιρεία έχει ήδη καταβάλει 27 δισ. ευρώ σε ανακλήσεις οχημάτων και δικαστικά έξοδα, κυρίως στις ΗΠΑ, ενώ βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη δίκες στη Γερμανία.

Έστω κι αν η ατμοσφαιρική ρύπανση (και) από τα αυτοκίνητα έχει χτυπήσει “κόκκινο”, ποτέ δεν είναι αργά για να μπουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε μία πιο σωστή κατεύθυνση. Το ορθό θα ήταν να μη χρειάζονται σκάνδαλα για να προχωρήσουν σε μία πιο φιλική για το περιβάλλον τακτική, ωστόσο έστω κι έτσι το αποτέλεσμα είναι εκείνο που μετράει.

Καλή εβδομάδα σε όλους!