1. Home
  2. Καύσιμα
  3. Πετρέλαιο
  4. Χωρίς τέλος η κατρακύλα της τιμής του πετρελαίου
Χωρίς τέλος η κατρακύλα της τιμής του πετρελαίου

Χωρίς τέλος η κατρακύλα της τιμής του πετρελαίου

0

Δεν έχει τέλος η κατρακύλα της τιμής του βαρελιού του αμερικανικού πετρελαίου καθώς χθες Δευτέρα (20/04) σημείωσε πτώση μεγαλύτερη από το 30%, κάτω από τα 13 δολάρια το βαρέλι.

Πρόκειται για το χαμηλότερο επίπεδο εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες, απόρροια της τεράστιας μείωσης της ζήτησης.

To βαρέλι του αμερικανικού West Texas Intermediate (WTI) για παράδοση τον Μάιο, του οποίου ήταν η τελευταία ημέρα προσφοράς κατρακύλησε περίπου 38% στα 11,04 δολάρια γύρω στις 14:55 ώρα Ελλάδας, στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1998. Συγκριτικά, η τιμή του ήταν περίπου 114 δολάρια το 2011.

Από την πλευρά του, το βαρέλι του πετρελαίου Μπρεντ της βόρειας θάλασσας, ο ευρωπαϊκός όρος αναφοράς, επηρεάστηκε λιγότερο, υποχωρώντας κατά 6,05% sστα 26,38 δολάρια γύρω στις 13:05 ώρα Ελλάδας.

Οι αγορές πετρελαίου δεν έχουν σταματήσει να βυθίζονται εδώ και εβδομάδες καθώς οι περιορισμοί των μετακινήσεων σε πολλές χώρες και η παράλυση πολλών οικονομιών λόγω της κρίσης του κορονοϊού προκαλούν κατάρρευση της ζήτησης, ενώ προμηνύεται βαθιά ύφεση στη διεθνή οικονομία.

Παρόλο λοιπόν που Σαουδική Αραβία και Ρωσία έδωσαν τέλος στη διαφωνία τους και αποφασίστηκε να μειωθεί η παραγωγή σχεδόν κατά 10 εκατ. βαρέλια την ημέρα για να τονώσουν τις αγορές που έχουν πληγεί από τον ιό, αποδείχθηκε ότι δεν ήταν αρκετό αυτό.

Είναι δεδομένο ότι οι επιπτώσεις θα είναι εμφανείς και στην ελληνική αγορά πετρελαίου. Θεωρητικά, τα διυληστήρια μπορούν να αξιοποιήσουν το περιθώριο μεταξύ ελαφριών και βαρύτερων πετρελαίων, είναι δυνητικά στους κερδισμένους από την πτώση των τιμών του πετρελαίου.

Ωστόσο, όποια οφέλη αποκομίζουν τα διυλιστήρια από την τιμή της πρώτης ύλης εξανεμίζονται από την κατάρρευση της ζήτησης που έχει προκαλέσει η πανδημία κορωνοϊού. Και αυτό αναμένεται να γίνει εμφανές στις πωλήσεις των επομένων μηνών στα καύσιμα κίνησης, στα αεροπορικά καύσιμα και στα ναυτιλιακά καύσιμα, που λόγω της καθήλωσης του τουρισμού θα επηρεαστούν ανάλογα.