1. Home
  2. Μεταφορές
  3. Τι αλλάζει στις μεταφορές στην Ελλάδα- Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης του ΥΜΕ
Τι αλλάζει στις μεταφορές στην Ελλάδα- Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης του ΥΜΕ

Τι αλλάζει στις μεταφορές στην Ελλάδα- Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης του ΥΜΕ

0

Τι περιλαμβάνει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το 2021; Πότε θα ξεκινήσουν τα έργα για την Γραμμή 4;

Έξι στόχους περιλαμβάνει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για το 2021. Αυτοί οι στόχοι είναι οι εξής:

– Βελτίωση ποιότητας σχεδιασμού έργων υποδομών.

– Μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στις μεταφορές.

– Αναμόρφωση του μεταφορικού έργου και μετάβαση σε νέες μορφές κινητικότητας.

– Εκσυγχρονισμός αερομεταφορών.

– Βελτίωση της ασφάλειας των μετακινήσεων και της οδικής ασφάλειας.

– Βελτίωση των διαδικασιών του υπουργείου, μέσω της απλούστευσης ή και της ψηφιοποίησής τους, καθώς και συσχέτισή τους με τις στρατηγικές επιλογές της κυβέρνησης.

Το Σχέδιο δημοσιεύεται στην επίσημη ιστοσελίδα της κυβέρνησης (https://government.gov.gr/etisia-schedia-drasis-ipourgion-2021/) και, όπως εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο, αποτελεί δομικό στοιχείο του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής.

Στο ετήσιο Σχέδιο Δράσης περιλαμβάνονται, επίσης, τα βασικά μετρήσιμα προσδοκώμενα αποτελέσματα από την επίτευξη αυτών των στόχων, οι δράσεις για την υλοποίησή τους, καθώς και τα σχετικά με αυτές τις δράσεις εμβληματικά έργα.

Όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κ. Αχ. Καραμανλής:

«Σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου, μαζί με το στελεχιακό δυναμικό του, εργάστηκαν και εργάζονται στην κατεύθυνση της εμπρόθεσμης και ποιοτικής υλοποίησης των Σχεδίων Δράσης που έχουμε θέσει, συμβάλλοντας έτσι στην ανάκαμψη της χώρας και τη δημιουργία αξιόπιστων, ασφαλών και υψηλών προδιαγραφών υποδομών, αλλά και υπηρεσιών μεταφορών, σημαντικής προστιθέμενης αξίας, θέτοντας πάντοτε στο επίκεντρο την εξυπηρέτηση του πολίτη».

Ξεκινούν οι εργασίες για την γραμμή 4 του Μετρό

Ακόμα ένα βήμα προς την ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το κυρίως έργο, που αφορά στην κατασκευή της νέας Γραμμής 4 της Αθήνας. Σύμφωνα με απόφαση που έλαβε η Αττικό Μετρό, εγκρίθηκε η κατακύρωση του διαγωνισμού υπέρ της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM που πλέον είναι προσωρινοί ανάδοχοι του έργου.

Όπως φαίνεται στην αποφαση η κοινοπραξία έδωσε προσφορά 1,15 δισ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ), δηλαδή έκπτωση κατά 12,1%. Τώρα η Κ/Ξ καλείται να προσκομίσει επικαιροποιημένα, όπου απαιτείται, δικαιολογητικά και στη συνέχεια να ελεγχθούν. Κατόπιν ο προσυμβατικός έλεγχος θα ολοκληρωθεί με την υποβολή της σύμβασης για έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Τα πρώτα δύο εργοτάξια αναμένεται να στηθούν στα άκρα της γραμμής, δηλαδή στο Άλσος Βεΐκου (στο κλειστό γυμναστήριο της περιοχής) και στο Γουδή (πίσω από το σταθμό Μετρό Κατεχάκη). Εκεί θα προετοιμαστεί το έδαφος για την μελλοντική έλευση των δύο ΤΒΜ (μετροπόντικες) που θα αναλάβουν την διάνοιξη των 133 χιλιομέτρων. Εργοτάξια θα στηθούν συνολικά σε 15 σταθμούς και 9 φρέατα. Στις πρόδρομες θα γίνει η κατάληψη των εργοταξιακών χώρων, η παράκαμψη δικτύων και αρχαιολογικές εργασίες.Το έργο των πρόδρομων εργασιών το αναλαμβάνει η ΕΡΕΤΒΟ.