1. Home
  2. Νέα
  3. Στήριξη από τη Naftogaz της Ουκρανίας σε Σολτς – Στον Καναδά για εισαγωγές LNG
Στήριξη από τη Naftogaz της Ουκρανίας σε Σολτς – Στον Καναδά για εισαγωγές LNG

Στήριξη από τη Naftogaz της Ουκρανίας σε Σολτς – Στον Καναδά για εισαγωγές LNG

0

Στήριξη από έναν απρόσμενο σύμμαχο έλαβε ο Γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς λίγο πριν από το διήμερο ταξίδι του στον Καναδά, στο επίκεντρο του οποίου θα βρεθεί το ενδεχόμενο εισαγωγών LNG από τη χώρα της βόρειας Αμερικής, προς αντικατάσταση των ροών από τη Ρωσία.

Ο λόγος, για την ουκρανική κρατική εταιρεία φυσικού αερίου Naftogaz.

Όπως υπενθυμίζει το Reuters, το Κίεβο έχει έρθει σε αντιπαράθεση με το Βερολίνο για την πολιτική του όσον αφορά τις εισαγωγές φυσικού αερίου: αρχικά για τη συμφωνία του με τη Μόσχα για την κατασκευή του αγωγού Nord Stream 2 και πιο πρόσφατα για τη συμφωνία του με τον Καναδά για την παράδοση μιας επισκευασμένης τουρμπίνας για τον Nord Stream 1 στη Γερμανία.

Αλλά η προοπτική παραδόσεων LNG στην Ευρώπη από τον Καναδά, έναν από τους κορυφαίους παραγωγούς φυσικού αερίου στον κόσμο, είναι κάτι που όχι μόνο υποστηρίζει η Naftogaz, αλλά και η ίδια εργάζεται σιωπηλά γι’ αυτό.

Η Naftogaz νωρίτερα φέτος υπέγραψε ένα ελάχιστα αναφερόμενο μνημόνιο κατανόησης με την καναδική εταιρεία ανάπτυξης ενέργειας Symbio Infrastructure για την αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου από τον Καναδά. Εν τω μεταξύ, ο Καναδάς και η Γερμανία συζητούν την κατασκευή τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου στην καναδική ακτή του Ατλαντικού

Ο διευθύνων σύμβουλος της Naftogaz, Yuriy Vitrenko, δήλωσε στο Reuters ότι το καναδικό φυσικό αέριο έχει πολλά πλεονεκτήματ

«Οι Καναδοί προμηθευτές δεν έχουν δεσπόζουσα θέση στη γερμανική αγορά, δεν την καταχρώνται, όπως η Gazprom, η οποία μειώνει τεχνητά τις προμήθειες, «στριμώχνει» την αγορά και κατακλέβει τους πελάτες της», δήλωσε.

Ωστόσο, οι προκλήσεις για την εισαγωγή LNG από τον Καναδά είναι σημαντικές, όπως επισημαίνουν αξιωματούχοι σε Βερολίνο και Οτάβα.

Το κόστος μεταφοράς φυσικού αερίου από την Αλμπέρτα, στα δυτικά του Καναδά, στην Ανατολική Ακτή θα είναι υψηλό. Θα χρειαστούν νέοι αγωγοί και η παγκόσμια στροφή από τα ορυκτά καύσιμα σημαίνει ότι η διάρκεια ζωής του τερματικού σταθμού θα είναι πολύ μικρή για να είναι κερδοφόρος, εκτός αν μετατραπεί σε τερματικό σταθμό υδρογόνου όταν μειωθεί η ζήτηση φυσικού αερίου.

Γερμανοί αξιωματούχοι αναγνώρισαν αυτή την εβδομάδα ότι οι παραδόσεις καναδικού υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι, στην καλύτερη περίπτωση, μια μεσοπρόθεσμη προοπτική και ανέδειξαν αντ’ αυτού μια συμφωνία για το υδρογόνο που ο Σολτς πρόκειται να υπογράψει με τον Καναδό πρωθυπουργό, Τζάστιν Τριντό.