Home Νέα Εβδομαδιαία άποψη Έχει δρόμο ακόμη…
Έχει δρόμο ακόμη…

Έχει δρόμο ακόμη…

0
0

Γράφει ο Μάριος Μάντζος (marios@energyin.gr)

Το εγχείρημα να μειωθεί η εκπομπή ρύπων από τα αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη, στα λόγια είναι εξαιρετικό. Επί του πρακτέου, όμως, φαίνεται ότι χρειάζεται πολλή ακόμη δουλειά για να μπει στο δρόμο αυτό, μιας και μέχρι ώρας τα αποτελέσματα δεν είναι ικανοποιητικά.

Κι αυτό διότι η πώληση των ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, γεγονός που δικαίως γεννά στην αγορά έντονες ανησυχίες κι αμφιβολίες σχετικά με την επίτευξη του στόχου της μείωσης των ρύπων κατά 30% το 2030.

Για να συμβεί αυτό, δεν αρκούν τα 100.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που βρίσκονται αυτήν τη στιγμή στην ΕΕ. Η Κομισιόν εκτιμά ότι χρειάζονται τουλάχιστον 2.000.000 ακόμη ούτως ώστε να αρχίσει η πορεία προς τον στόχο. Διαφορετικά, το πράγμα δυσκολεύει αρκετά.

Το μεγάλο “αγκάθι” στην όλη υπόθεση είναι ότι δεν είναι λίγες οι ευρωπαϊκές χώρες που δεν έχουν καν προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες. Σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει από την ACEA, καταδεικνύεται ότι από όλα τα σημεία φόρτισης που υπάρχουν σήμερα στην ΕΕ, το 76% συγκεντρώνεται σε τέσσερις μόνο χώρες που καλύπτουν μόνο το 27% της συνολικής επιφάνειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης! Χαρακτηριστικό είναι πως η Ρουμανία διαθέτει μονάχα 114 σημεία φόρτισης, αριθμός υπό του ελάχιστου σε αναλογία με την έκταση της χώρας.

Η άποψη της επιτρόπη της ΕΕ για την κλιματική αλλαγή Μιγκέλ Αρίας Κανέτε είναι πως ο στόχος για εγκατάσταση ετησίως 700.000 νέων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κάτι που θα σήμαινε συνολικά 8,4 εκατομμύρια νέα σημεία φόρτισης τα επόμενα 12 χρόνια ή 84 φορές περισσότερα σημεία από ό,τι υπάρχουν σήμερα, δεν είναι ρεαλιστικός.

Η ουσία είναι ότι το πράγμα έχει… ψωμί και δουλειά ακόμη. Δεν είναι λίγα αυτά που λείπουν όχι μόνο για να επιτευχθεί ο στόχος, αλλά και απλά για να μπούμε στο δρόμο προς την επίτευξη του στόχου.