1. Home
  2. Νέα
  3. Κ. Μαρκαντωνάτου: «Είμαστε σύμμαχοι του καταναλωτή πριν και μετά την αλλαγή παρόχου»
Κ. Μαρκαντωνάτου: «Είμαστε σύμμαχοι του καταναλωτή πριν και μετά την αλλαγή παρόχου»

Κ. Μαρκαντωνάτου: «Είμαστε σύμμαχοι του καταναλωτή πριν και μετά την αλλαγή παρόχου»

0

Μιλήσαμε με την Κατερίνα Μαρκαντωνάτου για το πώς η πλατφόρμα energy-market.gr βοηθά τον καταναλωτή να βρει το ιδανικό για τις ανάγκες του πρόγραμμα ενέργειας.

To energy-market.gr αναπτύχθηκε το 2016 ως μία online πλατφόρμα σύγκρισης παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας. Στόχος του είναι να βοηθήσει τον καταναλωτή να επιλέξει, μέσω της σύγκρισης, προϊόντα και υπηρεσίες που του εξοικονομούν χρήματα και μειώνουν το κόστος του. Οι λόγοι για να χρησιμοποιήσει κανείς το energy-market.gr είναι, σύμφωνα με την κυρία Μαρκαντωνάτου, η ευκολία, η διαφάνεια και η υποστήριξη του καταναλωτή μετά την πώληση.

Η υπεύθυνη ανάπτυξης της πλατφόρμας, μιλώντας στην εφημερίδα «Ενέργεια & οικονομία», τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης της διαφάνειας στις χρεώσεις των παρόχων και σχολίασε την επίδραση του target model στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Μοιράστηκε μαζί μας την εικόνα που έχει σχηματίσει για την κινητικότητα και τα ζητούμενα του καταναλωτικού κοινού. Τέλος, αναφέρθηκε στο πώς η πανδημία ευνόησε τους παρόχους ενέργειας, αλλά και στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας.

– Τι θα πρέπει να γνωρίζει και να προσέξει ο καταναλωτής πριν προχωρήσει στην αλλαγή παρόχου ενέργειας;

Το πιο σημαντικό είναι να βρει ο κάθε καταναλωτής το κατάλληλο πρόγραμμα για τη δική του κατανάλωση και τις συνήθειές του. Οι εταιρείες αυτό τον καιρό έχουν εκπτώσεις συνέπειας που φτάνουν το 50%. Oμως, ένας καταναλωτής που δεν καταφέρνει να είναι συνεπής, σίγουρα θα καταλήξει να πληρώνει περισσότερα από πριν! Επιπλέον, θα πρέπει να ελέγξει τους όρους των συμβολαίων και κυρίως αν ένα πρόγραμμα έχει σταθερή τιμή και για πόσο χρονικό διάστημα.

– Γιατί να επιλέξει το energy-market.gr, για να προχωρήσει στην αλλαγή παρόχου; Πώς θα τον βοηθήσει η πλατφόρμα;

Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά θα επικεντρωθώ σε τρεις: Ευκολία, Διαφάνεια και Υποστήριξη μετά την πώληση. Αντί να επισκέπτεται κάθε ένα από τα site των εταιρειών ενέργειας και να ελέγχει τα προγράμματα, του δίνουμε ένα εργαλείο όπου μπορεί σε ένα λεπτό να βρει την εκτίμηση της εξοικονόμησής του, όλα τα χαρακτηριστικά ενός προγράμματος, αλλά και τα ψιλά γράμματα. Το πιο σημαντικό είναι, όμως, ότι είμαστε σύμμαχοι του καταναλωτή και μετά την αλλαγή παρόχου, καθώς είμαστε εκεί για να τον βοηθήσουμε σε οτιδήποτε χρειαστεί σε σχέση με τον λογαριασμό του.

– Ποια ακριβώς είναι η διαδικασία που θα ακολουθήσει μέσω της πλατφόρμας energy-market.gr;

Η διαδικασία είναι πολύ απλή. Μπαίνει στο energy-market, συγκρίνει και επιλέγει το πρόγραμμα που του ταιριάζει. Στη συνέχεια, επικοινωνούμε μαζί του για να συζητήσουμε αναλυτικά το πρόγραμμα και οποιαδήποτε απορία μπορεί να έχει. Μας στέλνει τα απαραίτητα δικαιολογητικά, αποστέλλουμε την αίτηση ηλεκτρονικά για αποδοχή και αυτό ήταν. Ξεκινά να εξοικονομεί.

– Πώς βλέπετε την ελληνική αγορά της ενέργειας αλλά και ποιες βελτιώσεις πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να γίνουν;

Να βελτιωθεί η διαφάνεια στις χρεώσεις. Υπάρχει ένας πόλεμος τιμών μεταξύ των παρόχων, οι οποίοι προκειμένου να διαφημίσουν χαμηλότερες ονομαστικές τιμές, εφαρμόζουν πολλές έξτρα χρεώσεις που δεν απεικονίζονται στους τιμοκαταλόγους των προγραμμάτων. Στη συνέχεια, οι πελάτες λαμβάνουν τους λογαριασμούς και το ποσό που καλούνται να πληρώσουν δεν έχει καμία σχέση με αυτό που τους είχαν υποσχεθεί. Το αποτέλεσμα αυτού είναι να δημιουργείται ανασφάλεια στον καταναλωτή και αρνητική εικόνα για όλο τον κλάδο.

– Πώς πιστεύετε ότι επηρέασε την αγορά η έναρξη του target model τον περασμένο Νοέμβριο;

Θεωρώ ότι μελλοντικά θα εξομαλυνθεί η αγορά, αλλά προς το παρόν ο καταναλωτής δεν έχει επωφεληθεί από το target model. Το χονδρε-μπορικό κόστος είναι αισθητά αυξημένο με αποτέλεσμα να συμπαρασύρει τις τιμές της λιανικής και να χρεώνονται όλο και μεγαλύτερες ρήτρες στον καταναλωτή. Ακόμα και η ΔΕΗ για τον μήνα Μάιο, ενεργοποίησε τη ρήτρα CO2 για τα οικιακά τιμολόγια.

– Ποια η κινητικότητα του καταναλωτικού κοινού; Ο Ελληνας καταναλωτής (κατοικίες και επιχειρήσεις) αλλάζει εύκολα πάροχο; Αν ναι, προς τα πού κινείται;

Τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ δείχνουν ότι υπάρχει κινητικότητα στην αγορά. Το πρώτο τρίμηνο του 2021 περίπου 100.000 καταναλωτές άλλαξαν πάροχο. Αν και η ΔΕΗ ακόμα παραμένει σε υψηλά ποσοστά, το πελατολόγιό της αρχίζει να επιλέγει τις ιδιωτικές εταιρείες. Τα πρώτα χρόνια του energy-market.gr, αντιμετωπίζαμε μεγαλύτερη δυσπιστία από τους καταναλωτές. Πλέον έχουν ξεπεράσει το άγχος της φερεγγυότητας των ιδιωτών, αφού οι εταιρείες μετράνε αρκετά χρόνια στην αγορά. Ανησυχούν περισσότερο για τις χρεώσεις και τις ρήτρες.

– Η πανδημία φάνηκε να επηρεάζει την αγορά της ενέργειας;

Θεωρώ ότι η πανδημία βοήθησε τους παρόχους.  Οι καταναλωτές λόγω οικονομικών δυσκολιών αλλά και περιορισμού στο σπίτι τους, ασχολήθηκαν με τους λογαριασμούς τους, προκειμένου να βρουν μία πιο οικονομική λύση για ένα μεγάλο έξοδο του σπιτιού τους, όπως είναι το ρεύμα.

– Τέλος, θα ήθελα να κλείσουμε με τους στόχους και τα σχέδια της εταιρείας σας για το επόμενο χρονικό διάστημα.

Είμαστε η Νο1 πλατφόρμα σύγκρισης προγραμμάτων ηλεκτρικής ενέργειας. Σκοπός μας είναι να διευκολύνουμε τον Ελληνα καταναλωτή, να βρει εύκολα και γρήγορα το κατάλληλο προϊόν για εκείνον. Με γνώμονα αυτό, θα προχωρήσουμε σε αλλαγές στη σελίδα που θα λαμβάνουν υπόψιν τους τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των προγραμμάτων, καθώς και νέα φίλτρα που θα διευκολύνουν την επιλογή. Το δεύτερο εξάμηνο του 2021, θα αναπτύξουμε και τη σύγκριση προγραμμάτων φυσικού αερίου.

Who is who

Η Κατερίνα Μαρκαντωνάτου σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Πειραιά Οικονομική Επιστήμη. Εργάστηκε επί σειρά ετών σε ασφαλιστικές επιχειρήσεις και ανέλαβε υπεύθυνη εξυπηρέτησης στο Insurancemarket.gr το 2011. Εξελίχθηκε μέσα στο Insurancemarket.gr σε product owner. Το 2016 ανέλαβε την ανάπτυξη του νέου vertical της εταιρείας, του energy-market.gr, που συνεργάζεται με 12 παρόχους ενέργειας και έχει βοηθήσει χιλιάδες καταναλωτές να επιλέξουν τον προμηθευτή που καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες τους.